آخرین تصمیمات در خصوص تولیت و تصدی امور مهدهای کودک خراسان رضوی

بهزیستی خراسان رضوی از مدیران مهدهای کودک استان خواست تا برای پیگیری امور اجرایی خود به نواحی ادارات آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان دارای ۱۵۰۳ مهد کودک خصوصی دارای مجوز سازمان بهزیستی می باشد که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اواخر اسفند ماه سال گذشته، کلیه امور مربوط به مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش (سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک) واگذار شده است و صاحبان امتیاز مهدهای کودک می توانند برای پیگیری امور مربوطه، به واحد مشارکت‌های نواحی آموزش و پرورش شهرستان ها مراجعه کنند.

شهره شاهرودی با بیان اینکه کمیته انتقال استانی که اعضاء آن مرکب از مسئولین دو دستگاه (آموزش و پرورش و بهزیستی) می باشد، جهت تسریع و تسهیل امور مربوط به این نقل و انتقال تا کنون چند جلسه  داشته اند و در نشست مشترک این هفته، مقرر گرید از روز چهارشنبه‌ی ۱۴ مهرماه، تمامی مهدهای کودکی که در سالجاری جابجایی ساختمان داشته اند، می‌توانند جهت انجام امور مربوط به تعویض پروانه فعالیت به حوزه مشارکت‌های نواحی ادارات آموزش و پرورش در سراسر استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: با عنایت به بخشنامه های بهزیستی، مبنی بر لزوم جمع آوری تابلوهای دارای نشان بهزیستی -تا زمان تعیین تکلیف تابلوها توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک- مؤسسین مهدهای کودک باید تغییراتی در تابلوی قبلی به شرح ذیل اعمال نمایند:

- حذف آرم و نشان سازمان بهزیستی از تابلوها.

- تغییر عبارت «تحت نظارت بهزیستی» به «تحت نظارت آموزش و پرورش».

وی در ادامه افزود دارندگان موافقت اصولی مهدهای کودک نیز می توانند از آذر ماه جهت دریافت پروانه فعالیت به ادارات نواحی آموزش و پرورش شهرستان ها مراجعه نمایند.

وی همچنین در خصوص شهریه‌ی سال جاری مهدهای کودک نیز گفت: شهریه مهدها به زودی بر اساس گروه سنی کودکان (شیرخوار- نو پا و نوباوه)، نوع مهد و درجه آن (سطح یا  تعداد ستاره) توسط آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

ضمناً خانواده ها جهت طرح شکایات خود می توانند به ارزیابی عملکرد نواحی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها مراجعه نمایند.

شاهرودی اظهار امیدواری کرد که در سالجاری نیز چون سنوات گذشته پرسنل مهدهای کودک با جدیت و پشتکار، کار پرورش استعدادها، آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های پیش از دبستان کودکان عزیزمان را با نهایت دقت و ظرافت پیگیری نمایند و انشاء... به زودی شاهد بهبود شرایط (ناشی کرونا) مهدهای کودک 

کد خبر 44342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد