لزوم ارتباط و تعامل بیشتر برای  بررسی علل و عوامل خشونت مطرح شد

به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز جهانی بدون خشونت، جلسه ای با حضور فرمانده نیروی انتظامی کاشان و رئیس اداره بهزیستی این شهرستان به همراه جمعی از پرسنل هر دو دستگاه به منظور تأکید بر لزوم تعامل و ارتباط بیشتر این دو نهاد برای شناخت معضلات و آسیب های اجتماعی رایج در شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان کاشان، سرهنگ حسین بساطی فرمانده نیروی انتظامی کاشان از  تأثیر عوامل محیطی و ساخت و ساز های بدون مجوز و غیر استاندارد بخصوص در مناطق حاشیه ای، بر بروز هر چه بیشتر جرم و خشونت در شهرستان خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده که در این بین  نزاع و درگیری رتبه دوم جرائم را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه بر فرصت های مطلوبی نظیر وجود خیریه ها و هیأت های کاشان تاکید و تصریح کرد: باید از ظرفیت خوب خیریه‌ها  و تجمعات مذهبی در جهت رفع آسیب های اجتماعی و آگاه‌سازی عموم شهروندان بهره برد.
سرهنگ بساطی افزود: دامنه‌ی فعالیت های گسترده و تعدد وظایف بهزیستی بیانگر لزوم همکاری هر چه بیشتر پلیس و بهزیستی، بویژه در حوزه خانواده و آسیب های تهدید کننده آن است. چرا که طبق مطالعه و بررسی بعمل آمده ۳۰ درصد درگیری ها در درون خانه و بین زوجین رخ داده و بیشترین آسیب آن متوجه فرزندان، که شاهد اختلافات و مشاجرات پدر و مادر هستند، است.
این مقام انتظامی ادامه داد: فراوانی منازعات و درگیری های خانوادگی، بیشتر در روزهای آخر هفته و در ساعات ۱۶ تا ۲۴ بوده در حالیکه انتظار می رود در این ساعات زوجین در کنار فرزندان خود آرامش بیشتری داشته باشند. این مسئله ایجاب می‌کند نهاد ها و دستگاه های فرهنگی، با ورود موثر و انجام وظایف خود، نسبت به ریشه یابی آسیب های موجود و رفع چالش‌ها و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان اقدام نمایند.
در این نشست معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیز ضمن تقدیر از همراهی و همکاری نیروی انتظامی با بهزیستی، بر گستره ی فعالیتها و آخرین طرح ها و اقدامات بهزیستی در حوزه ی اجتماعی اشاره کرده و افزود : همکاری و هم‌افزایی تخصصی دستگاه ها به‌ویژه بهزیستی و نیروی انتظامی در حوزه های مشاوره، اجرای طرح های اجتماع محوری نظیر طرح مانا، آگاهسازی جوانان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی نوپدید، فراگیری عمومی مهارتهای زندگی، میتواند در پیشگیری و کاهش خشونت و رفع معضلات، موثر وراهگشا باشد.
متقی نژاد با اشاره به نیاز فوری شهرستان به شلتر و پناهگاه شبانه برای افراد بی خانمان، ادامه داد: امید است با حمایت دستگاه های نظارتی و کمک خیرین، گرفتن مجوز های این مراکز در دستور کار قرار گیرد.
معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان، با اهدای لوح سپاس از تلاشها و پیگیری های سرهنگ حسین بساطی و تقوایی از پرسنل نیروی انتظامی و عضو کمیته کاهش طلاق شهرستان، تقدیر کرد.
به گزارش روابط عمومی، در این نشست عوامل بروز خشونت در کاشان، شناخت پیچیدگی های منازعات، درگیری ها و اختلافات عمیق خانوادگی توام با پژوهش و ارائه ی راهکارهای پیشگیری بررسی و بر راه حل آنها تاکید شد.

لزوم ارتباط و تعامل بیشتر برای  بررسی علل و عوامل خشونت مطرح شد

کد خبر 44335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد