در رسانه | دولت به گروههای هدف بهزیستی توجه بیشتری کند

گناباد- ایرنا- معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: رییس جمهوری و دولت سیزدهم باید رفع مشکلات نیازمندان و گروه‌های هدف بهزیستی را در اولویت برنامه‌ها و خدمات خود قرار دهند.

محسن توحیدی مقدم، در حاشیه بازدید از طرحها و بخشهای تابعه اداره بهزیستی گناباد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از برنامه های رییس دولت سیزدهم، به خصوص در سفرهای استانی، بررسی مسائل و مشکلات مردم در زمینه های مختلف اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که انتظار می رود در این قالب با بررسی میدانی تنگناهای گروههای هدف و نیازمندان زیر پوشش بهزیستی و اختصاص اعتبار مناسب در برنامه توسعه هفتم کشور،  که سال آینده تدوین می شود، به این بخش توجه بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: قواعد و مقررات باید بیش از پیش در راستای حمایت از گروههای هدف و اقشار آسیب پذیر جامعه و از جمله بهزیستی تدوین و اجرا شود.

معاون مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در راستای محله محوری در ارایه خدمات به جامعه هدف به عنوان رویکرد مهم سازمان بهزیستی، ۱۹۳ مرکز در استان راه اندازی شده که این مراکز همانند ادارات بهزیستی کوچک در محلات و شهرهای مختلف، خدمات بهزیستی را در فاصله زمانی و مکانی نزدیک تر به گروههای هدف و توانیابان ارایه می دهند.

 در رسانه | دولت به گروههای هدف بهزیستی توجه بیشتری کند

توحیدی مقدم اضافه کرد: اکنون سه خدمت شامل واگذاری پرونده های مستمری بگیران و تشکیل پرونده توسط کادر فنی و نیروهای دارای مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط علوم اجتماعی و توانبخشی در مراکز مثبت زندگی ارایه می شود که به تدریج این خدمات به ۲۲ مورد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به قانون دولت مبنی بر هزینه‌کرد ساختمان‌های فروخته شده دولتی در هر شهرستان،  خواستار توجه بیشتر مسوولان برای تخصیص عواید حاصله از این بخش برای رفع مسائل و مشکلات و حمایت از گروههای هدف بهزیستی شد.

وی خاطرنشان کرد: خیران از ابتدای شیوع ویروس کرونا، مشارکت و اهتمام خاصی به تهیه بسته های معیشتی برای حمایت از گروههای هدف بهزیستی و اقشار آسیب پذیر در خراسان رضوی داشته اند که قابل قدردانی است.

پنج هزار و ۵۰۰ مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند و ۱۳ مرکز خیریه برای جلب مشارکتهای مردمی تحت نظارت این اداره فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 44305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد