همکاری و هماهنگی لازمه عملیاتی کردن سند ملی سالمندان

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار داشت: در سند ملی سالمندان به حفظ و ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و... سالمندان اشاره واضح شده است که با عملیاتی کردن سند می توان به این مهم دست یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه خبری رادیو گفتگو، سید احمد خادم لازمه عملیاتی شدن سند ملی سالمندان را هماهنگی و همکاری دستگاه‌ ها با یکدیگر دانست و بیان داشت: در سازمان بهزیستی خدمات در حوزه سالمندی رونق خوبی داشته است و مردم و سمن های غیر دولتی در این زمینه خیلی خوب رشد کرده اند.

خادم با بیان اینکه یکی از مطالبات سازمان بهزیستی در حوزه سالمندان مشارکت وزارت ارتباطات برای پایش سالمندان از طریق سیستم دیجیتال ونرم افزاری است اظهار داشت: بهبود دسترسی به دارو برای سالمندان، غربالگری بیمه ای و مشکلات شایع سالمندی، مراقبت طولانی مدت مبتنی بر جامعه و پژوهش هایی در این خصوص را در بهزیستی دنبال خواهیم کرد.

وی یکی از خلاء ها در عملکرد سازمان بهزیستی را فاصله بین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت عنوان کرد و بیان داشت: درمان سالمندان در وزارت بهداشت است و مراقبت این قشر در مراکز شبانه روزی بهزیستی انجام می شود و اگر بخواهیم از سالمند در منزل نگه داری کنیم نیروی تخصصی آموزش دیده در این حوزه وجود ندارد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت افزایش خانه های مراقبتی کوچک بیان داشت: یارانه مراکز نگهداری بهزیستی برای سالمندان معمولی ماهانه ۲ میلیون تومان برای سالمندان فاقد سرپرست ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای سالمندان بیمار ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.
...
خبرنگار : پروانه کاوسی

کد خبر 44254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد