در رسانه| نرخ جمعیت سالمندی در ایلام ۸.۵ درصد است

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام گفت: در استان ایلام در مجموع ۵۸۶۸ سالمند زیر پوشش حمایت این اداره کل قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ترنم بهاری ، حسین نورعلیوند با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۵۳ نفر در مراکز نگهداری شبانه روزی هستند که ۳۵نفر از این تعداد زن و ۱۸نفر نیز مرد هستند.

وی به خدمات طرح ویزیت در منزل سالمندان اشاره کرد و افزود: این طرح در چهار شهرستان استان با هدف خدمات دهی به سالمندان در منزل و جلوگیری از سپردن آنها به مراکز نگهداری بهزیستی اجرا و ۲۸۴سالمند با کهولت سن از آن برخوردارند.

معاون توانبخشی بهزیستی ایلام تصریح کرد: توزیع وسایل کمک توانبخشی و وسایل کمک مصرفی نظیر ویلچر، عصا، واکر، تخت بیمارستانی، تشک مواج و پوشینه در بین سه هزار و ۸۰۰ سالمند در شهرستانهای مختلف استان، ارایه خدمات طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده و اجرای طرح توانبخشی مراقبین مبتنی بر خانواده به سالمندان در شهرستانهای ایلام، چرداول و دره شهر از جمله عمده خدماتی است که به سالمندان توسط این اداره کل داده می‌شود.

وی ایجاد محیط دوستدار سالمند را یکی از نیازهای سالمندان در این استان دانست که به عنوان مصوبه شورای سالمندان در دستور کار قرار گرفته و با همکاری شهرداری ها و سایر دستگاه های مرتبط تاکنون در شماری از خیابان ها و پارک های مرکز استان و برخی شهرستانها ایجاد شده است.

نورعلیوند نرخ جمعیت سالمندی در این استان را ۸.۵ درصد اعلام کرد و گفت: هم اینک در مجموع بیش از ۴۹هزار سالمند در استان ایلام وجود دارد.

کد خبر 44231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد