"امیرخسروانی" قهرمان رشته پرتاب طول مسابقات "پارالمپیگ"

"امیرخسروانی"، ورزشکار پارالمپیکی کشورمان توانست چهارمین مدال طلای کاروان ایران را در رشته پرتاب طول را به دست آورد.

زندگی نامه" امیر خسروانی  "

او متولد دهه ۷۰ در گناوه است که با تلاش بسیار در رقابت‌های دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان در رشته پرش طول در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور یافت و توانست با کسب مدال طلا برای ایران عزیز افتخار آفرینی کند.

ورزشکاری که، ورزش را از سطح مدارس آغاز کرد، تا امروز یکی از مردان طلایی ایران شود. ‌خسروانی که عناوین و مدال های مختلفی از مسابقات جهانی دارد این بار هم در توکیو افتخار آور شد.

او در خصوص کسب مدال طلای پارالمپیک می گوید :رویای بزرگی در سر داشتم، آنهم ایستادن بر سکوی نخست مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی پارالمپیک.

خسروی می دانست که برای تحقق این رویا باید رقابت های زیادی را پشت سر بگذارد، می دانست که باید از سد رقبای بسیاری بگذرد، می دانست که راه طولانی و سختی را برای حضور در توکیو المپیک ۲۰۲۰ پیش رو دارد.

با کمک مربیان خود توانستم به یکی از رویاهایم برسم

این قهرمان المپیک توضیح می دهد: در چند سال گذشته برای اینکه بتوانم در این رویداد مهم و بزرگ حضور پیدا کنم، بسیار تلاش کردم، بالاخره توانستم کسب سهمیه کنم، اما این آغاز کار بود و مرحله بعدی رسیدن به سکو بود. ایستادم،   تمرین کردم، رقابت کردم و به مدال طلا رسیدم.

او ادامه می دهد: همه آنها  که در مسیر ورزش قهرمانی قرار گرفته اند، می دانند راه سختی را شروع کرده اند، من هم برای این کار تلاش‌های زیادی انجام دادم و با کمک مربیان و مشاوران خود توانستم به یکی از رویاهایم برسم و بالاخره با کسب خوش رنگ ترین مدال طلا بر روی سکو ایستادم. این ورزشکار جوان ۲۶ ساله پارالمپیکی خاطراتش را مرور می کند و توضیح می دهد:  از سال ٩٢ به تیم ملی دعوت شدم، در چندین مسابقه بین المللی حضور یافتم که شرکت در بازی‌های ۲۰۱۳ آسیایی جوانان در کشور مالزی نمونه ای از آن است و توانستم در ماده پرش طول، مدال برنز را کسب کنم.

خسروانی به بخش دیگری  از موفقیت‌های خود در سطوح بین المللی اشاره می کند و می افزاید: کسب مدال طلا در مسابقات کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ در باکو، مدال طلا و یک نقره در ماده پرش طول و  ۱۰۰ متر مسابقات جایزه بزرگ در سال ۲۰۱۷ در کشور چک، مدال برنز بازی‌های پاراسیایی جاکارتا  ۲۰۱۸، مدال طلای پرش طول و نقره ۱۰۰ متر مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در کشور لهستان، به دست آوردن سهمیه پارالمپیک توکیو و رنکینگ دوم جهان از عمده این موفقیت‌ها بود که با لطف خدا، حمایت مربیانم و پشتکار بسیار در کارنامه خود ثبت کردم.

خسروانی باور دارد، برای موفقیت‌های بیشتر ورزشکاران معلول و جانباز حمایت بیشتر مسوولان کارگشاست و بسیار امیدوار است با درخشش ورزشکاران این مهم تسریع یابد.

به خاطرخاک نامناسب، من دچار صدمات جدی شدم

این نام آور کشورمان در ادامه توسعه زیرساخت های ورزشی  ویژه معلولان و جانبازان را در رشد ورزش این قشر و بالطبع مدال آوری را بسیار مهم می داند می گوید: به دلیل استاندارد نبودن پیست گناوه و خاک نامناسب، من دچار صدمات جدی شدم و افراد زیادی مجروح شدند. بنابراین باید این موارد رفع شود تاکشور شاهد افتخارآفرینی های بسیاری از این دست شود.

او توضیحاتی را در خصوص شرایط سخت تمرینی اش بیان می کند و می گوید : «به دلیل نبود زیرساخت های لازم در شهر گناوه، مجبور شدم با شرایط سخت و دور از خانواده به شیراز بروم اما لحظه ای از هدفی که داشتم غافل نشدم.

امیر خسروانی با تلاش شبانه روزی توانست در رشته پرش طول کلاس T۱۲ در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو با رکورد ۷.۲۱ به مدال طلای این رقابت‌ها دست پیدا کند و این یعنی خواستن، توانستن است. خودش در این باره می گوید: می توانستم رکورد بهتری بزنم ولی متاسفانه ۲۰ روز قبل از پارالمپیک از ناحیه آشیل پا دچار مصدومیت شدم و نتوانستم رکورد بهتری بزنم ولی در آینده تلاش می‌کنم که رکوردهای بهترین ثبت کنم.

همیشه به مدال طلا فکر می‌کردم

خسروانی می افزاید: همیشه به مدال طلا فکر می‌کردم هرچند در پیش‌بینی‌ها برایم مدال برنز را در نظر گرفته بودند اما با تمرکز و اعتماد به نفس زیادی که داشتم توانستم مدال طلا بگیرم.

ملی پوش دو و میدانی کشورمان تاکید می‌کند که رقیب من ورزشکار ازبکستانی بود که نتوانست رکورد خودش را بزند. این در حالی است که در پنج مسابقه قبلی هم رقیب من بوده است.

او رشته ورزشی دوومیدانی را با این عبارت توصیف می کند: دومیدانی کار بودن یعنی رسیدن به غیر ممکن ها، از خانواده دور بودن، ناامید نشدن در اوج سختی، تشنگی درتابستان، تمرینات طاقت فرسا، زندگی در محدودیت، ترس از مصدومیت، دویدن تا سر حد مرگ، یعنی اسید لاکتیک، یعنی دلهره های مادر، ریاضت کشیدن های بی وقفه و عشق. باور دارم اگر عشقش را نداشته باشید نمیتوانید دوام بیاورید. اما از اینکه ورزشکار پارادوومیدانی هستم افتخار می کنم.

افتخارات

 - مدال برنز در سومین دوره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا

- مسابقات جمهوری آذربایجان

-  مدال طلای مسابقات جهانی، چک

- مدال طلا و نقره لهستان

کد خبر 44056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =