سالمندان پدران و مادران جامعه و تکریم آنان وظیفه است

همزمان با اولین روز کاری استاندار استان و بمناسبت هفته ملی سالمندان صورت پذیرفت، دیدار مهندس هاشمی استاندار استان از خانه نگهداری سالمندان نور در شهرستان سمنان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سید محمد رضا هاشمی استاندار استان از خانه نگهداری شبانه روزی سالمندان بازدید و با سالمندان مقیم در این مرکز دیدار کرد.

این دیدار که در شام گاه اولین روز از شروع بکار استاندار استان بود، خجسته پور معاون سیاسی و امنیتی، صمیمیان سرپرست فرمانداری شهرستان سمنان و مسئول حراست استانداری نیز استاندار را همراهی می کردند.

سید محمدرضا هاشمی استاندار استان سمنان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک هفته ملی سالمندان و قدردانی از خدمات و زحمات بهزیستی و شرکای اجتماعی این سازمان در امر خدمت رسانی به جامعه هدف، به کادر پر تلاش مجموعه نگهداری از سالمندان خداقوت گفته و ابراز داشتند : ما به دعای خیر بزرگواران سالمند نیازمندیم و یقین بدانید دعای این عزیزان در بارگاه حق تعالی مستجاب خواهد شد.

ایشان سالمندان را پدران و مادران جامعه نامیده و بزرگداشت و تکریم ایشان را از وظایف مدیران برشمردند و از تلاش های صادقانه کادر گرانقدر مراکز نگهداری سالمندان در استان تقدیر و تشکر و افزودند : جامعه هدف سالمندان در بحث کرونا بسیار مورد تاکید و توجه قرار داشت و به واسطه این اهمیت، کنترل های ویژه ای برای این افراد به کار گرفته شد و طبق گزارش مدیرکل بهزیستی استان فوتی ایام کرونا در مراکز استان نسبت به ایام غیر کرونا کمتر بوده است و این نشان از نظارت و رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراکز دارد و این موضوع قابل تقدیر است.

استاندار استان در پایان ضمن تاکید و دقت در کمک و مساعدت به خانه سالمندان آمادگی مجموعه استانداری را در مساعدت به امور این عزیزان اعلام داشتند.

ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدای این بازدید و دیدار ضمن خوش آمدگویی به استاندار استان و هیات همراه و گرامی داشت هفته و روز جهانی سالمندان، اولویت سازمان بهزیستی را در بحث سالمندان نگهداری ایشان در کنار خانواده و منزل، در مرحله بعد مراقبت و آموزش در مراکز روزانه و در نهایت نگهداری در مراکز شبانه روزی سالمندان برشمرده و تصریح کردند : پیرو این سیاست در حال حاضر ۵ مرکز نگهداری سالمندان روزانه و ۴ مرکز شبانه روزی در سطح استان فعالیت دارند.

ایزدپور تعداد سالمندان دریافت کننده خدمات از بهزیستی استان را سه هزار و  ۳۶۹ نفر سالمند که یک هزار و ۲۰۰ سالمند مستمری دریافت و حدود ۵۵۰ نفر از سالمندان در مراکز غیردولتی نگهداری می شوند بیان و افزودند : بالغ بر ۱۰ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن می باشند و رتبه استان در جمعیت سالمندی در کشور را نهم اعلام کردند.

ایزدپور تصریح کرد : در سازمان بهزیستی در خصوص سالمندان خدماتی شامل  خدمات  توانبخشی در منزل،   مراقبت در منزل، مناسب سازی فضای فیزیکی محل سکونت  ارائه تجهیزات کمک توانبخشی  خدمات حمایتی موردی ومستمر ، پذیرش وبستری آنان در مراکز شبانه روز، ارائه خدمات در مراکز روزانه آموزشی توانبخشی اشاره داشت.

مدیرکل بهزیستی استان مناسب سازی  منزل و وسایل روزمره زنـدگی سالمندان را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان بیان و اظهار داشتند : بمنظور آماده سازی زمینه های مشارکت بیشتر سالمندان و افراد دارای شرایط ویژه در فعالیت های خانوادگی، جامعه و استقلال فردی ما نیازمند اجرای مناسب سازی اماکن و فضاه های عمومی هستیم که در سال ۹۹، برای ۲۰ نفر سالمند مناسب سازی مسکن انجام شده است.

ایشان در پایان باتوجه به شعار ملی هفته سالمند با عنوان بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال از تمامی هم استانی های عزیز  دعوت کردند تا با بسیج  همگانی برای آموزش یک مهارت دیجیتال به سالمندان در قالب پویش رسانه‌ای «من می‌توانم؛ هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست" با هدف آموزش مهارت بهره‌برداری از فناوری دیجیتال به سالمندان برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی به خصوص خریدهای الکترونیکی و ارتباطات تصویری شرکت نمایند. ایشان در ادامه سخنان پایانی خود از کلیه پرسنل بهزیستی استان، مراکز غیردولتی و شرکای اجتماعی این اداره کل در سطح استان در ارائه خدمات به جامعه هدف تقدیر و تشکر داشتند.

کد خبر 43940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد