بهره مندی بیش از ۲۲۲ هزار فرد مبتلا به اختلالات شنوایی از خدمات و حمایت های سازمان بهزیستی

به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی و هفته ملی ناشنوایان؛ بروشور خدمات ارائه شده افراد مبتلا به اختلالات شنوایی تحت پوشش سازمان بهزیستی به منظور تشریح مهم ترین اقدامات و خدمات سازمان بهزیستی به این قشر از جامعه هدف منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛در قسمتی از متن این بروشور آمده است:

آسیب شنوایی معلولیتی پنهان و دارای تأثیرات گسترده بر جنبه های مختلف رشد مهارتهای ارتباطی، اجتماعی و هیجانی فرد و خانواده وی است. هرچه سن بروز آسیب شنوایی پایینتر باشد، میزان مشکالت عملکردی فرد بیشتر و جنبه های گسترده تری از فرایند رشد و تحول زبان و گفتار وی تحت تاثیر قرار می گیرد.

امروزه سازمان بهزیستی با اولویت قراردادن برنامه هایی همچون غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان، تشخیص بهنگام و ارجاع به موقع، توانبخشی گفتاری و شنیداری در مراکز خانواده و کودک مبتال به اختلالات شنوایی، ارائه تجهیزات توانبخشی )سمعک(، ارائه کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، تعمیر و تعویض قطعات پروتز کاشت، ارائه خدمات توانبخشی بعد از کاشت حلزون شنوایی، آموزش و مشاوره خانواده و آماده سازی کودک برای ورود به مهد و مدرسه، یاریگر متخصص و متعهد کودکان دارای آسیب شنوایی و خانواده ایشان است.

بدون تردید تیم های مجرب حاضر در مراکز غیردولتی روزانه آموزشی توانبخشی خانواده و کودک مبتال به اختالالت شنوایی که اکنون در استانهای سراسر کشور، با مجوز و تحت نظارت سازمان فعالیت مینمایند، با حفظ محیط طبیعی مداخله در کنار خانواده، بر کیفیت و سرعت فرایند توانبخشی کودکان هدف خواهند افزود.

برای مشاهده متن کامل این بروشور اینجا کلیک کنید.

کد خبر 43820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =