نوسازی فکری و توجه به زوایای غریب‌مانده‌ی دفاع مقدس

برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس در بهزیستی خراسان رضوی با رویکرد نوسازی فکری و توجه به مناطق غریب‌مانده‌ی جبهه و جنگ برگزار می‌شود.

به گفته‌ی فرمانده شورای پایگاه بسیج بهزیستی خراسان رضوی، فردا چهارشنبه و در آغاز این هفته، به یاد ۲۰ شهید گرانقدر بهزیستی، ۲۰ همکار داوطلب به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و به نیابت از شهدا، زیارت‌نامه‌ی حضرت را قرائت می‌کنند.

معصومه خداپرست گفت: همچنین پایگاه بسیج شهدای اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، یک اردوی جهادی را برای رفع نیازهای مددجویان یک روستا در هفته دفاع مقدس شروع می‌کنند.

وی افزود: معاونت‌های تخصصی و بخش‌های کارشناسی بهزیستی از جمله توانبخشی، پیشگیری، اجتماعی و مشارکت‌های مردمی و گروه‌های جهادی خارج از سازمان، برای رفع نیازهای این روستا اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گفته‌ی این مسؤول، نمایشگاه مفهومی دفاع مقدس نیز در ستاد بهزیستی استان امسال برپا گردیده است.

وی خاطر نشان ساخت: در مقابل درب ورودی ستاد و پیش از صحن نمایشگاه، یک ویلچر قرار داده شده و روی آن ماکت یک جانباز قرار داده شده که هم نمادی از بهزیستی باشد و هم یادآور جانبازی ایثارگران عزیزمان باشد.

وی اضافه کرد: همچنین هزاران زن و مردی که در پشت جبهه، نیازهای رزمندگان را تأمین می‌کردند و باعث دلگرمی و پشتیبانی آنها بودند نیز باید قدرشناسی شود که در این نمایشگاه، این الگو نیز مد نظر قرار گرفته و گوشه‌ای از آن به صورت نمادین به نمایش گذاشته شده است.

نوسازی فکری و توجه به زوایای غریب‌مانده‌ی دفاع مقدس

خداپرست همچنین گفت: علاوه بر شهدا و ایثارگران، خواهران و مادران عزیزی که مردان‌شان را بدرقه کردند و آنان را به مصاف دشمن فرستادند باید همیشه در یاد و خاطره‌ی ملت‌مان زنده نگه داشته شوند و الگوی مادرانه و خواهرانه‌ی مردان و پسران جوان مان که از نظام و انقلاب دفاع می‌کنند قرار گیرند.

وی دیدار با خانواده‌ی معظم یک همکار آزاده که به تازگی به صف شهدا پیوسته و با حضور مدیران انجام می‌شود را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره‌ی سرود سربلندی که جمعی از معلولین علاقه‌مند، سه سرود مقاومت را با لباهنگ، تجدید اجرا می‌کنند، یکی دیگر از برنامه‌های ابتکاری امسال برشمرد که با همکاری معاونت توانبخشی در سطح استان برگزار می‌گردد.

خداپرست با یادآوری اینکه تا کنون ۵ جلسه برای هماهنگی اجرای برنامه های این هفته در بهزیستی استان برگزار گردیده گفت: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌ی شهیدان و جانبازان، خاطره‌گویی خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص شهادت و شهید و همچنین برنامه‌های فرهنگی مختلف در بهزیستی شهرستان‌های استان، مانند همه ساله و همزمان با دهه سوم ماه صفر، با آرامش حسنی، شور حسینی و صفای نبوی برگزار می‌گردد.

فرمانده شورای پایگاه بسیج شهدای بهزیستی خراسان رضوی گفت: جنگ و دفاع مقدس، یادآور قهرمانی‌ها، رشادت‌ها و ایثارگری‌ مردان و زنانی است که برای دفاع از ناموس، خاک، وطن، دین و ملت‌شان جان‌فشانی کردند و این وظیفه‌ی همه ماست که این رشادت‌ها و شجاعت‌ها را پاس بداریم و قدرشناسی از قهرمانان ملی و دینی را به فرزندان‌مان بیاموزیم.

کد خبر 43590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد