۴۲ درصد کارتن‌خواب های خراسان رضوی را جوانان تشکیل می‌دهند

به گفته‌ی معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، در حال حاضر ۳ هزار و ۵۶۰ معتاد متجاهر در ۲۱ مرکز ترک اعتیاد اجباری استان خراسان رضوی اقامت دارند و از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

غلامحسین دلبری ضمن بیان این مطلب در حاشیه‌ی نشست کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ استان گفت: از جمع مددجویان مقیم ۲۱ کمپ استان ۲۷۶۰ مرد و ۸۰۰ زن هستند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی وضعیت سنی، تحصیلی و اجتماعی معتادان متجاهر مراکز مشهد در پایان سال گذشته یک پژوهش آماری انجام شد که بر اساس نتایج آن، ۳۰ درصد این افراد بومی خراسان رضوی نیستند و از سایر استان‌ها به اینجا آمده‌اند.

دلبری گفت: از نظر تحصیلات، ۱۲ درصد این افراد بی‌سواد هستند و ۳۳ درصدشان تحصیلات ابتدایی دارند.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد آنها دارای مدرک متوسطه اول و ۱۹ درصد دارای دیپلم می‌باشند.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد معتادان متجاهر دانشگاهی هستند گفت: با جمع میزان برخی از این گروه‌ها نتیجه می‌گیریم که ۸۰ درصدشان بی‌سواد هستند یا تحصیلات زیر دیپلم دارند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد که ۴۲ درصد این افراد را کودکان و جوانان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصدشان افراد میان‌سال هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ۲۱ درصد از معتادان متجاهر مراکز یاد شده، در سنین ۵۰ سال به بالا می‌باشند.

دلبری گفت: یک سوم این افراد مجرد بوده‌اند و ۷۰ درصد دیگرشان تأهل دارند که از بین متأهلین ۳۰ درصدشان در حال متارکه با همسران‌شان بسر می‌برند.

وی حوزه اشتغالی اکثریت مطلق این افراد را کارگر ذکر کرد و گفت: در این میان ۵۵ درصدشان کارگر ماهر یا استاد کار بوده و مابقی‌شان کارگر ساده یا فاقد مهارت شغلی می‌باشند.

دلبری گفت: ۲۰ درصد این افراد خود را در هنگام دستگیری، بیکار اعلام کرده و ۱۵ درصدشان که شامل خانم‌ها می‌باشند شغل خود را خانه‌دار عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: از بین سایرین ۶۵ درصد در مشاغل خدماتی بوده و یک درصد در ادارات دولتی مشغول کار بوده‌اند.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: ۶۶ درصد معتادان مواد مورفین و آمفتامین را ترکیبی مصرف می‌کرده و سی درصدشان فقط مصرف مورفین داشته‌اند.

وی افزود: تنها ۵ درصد آنها آمفتامین خالص مصرف می‌کرده‌اند.

کد خبر 43340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد