غرباگری بینایی کودکان در مراکز مثبت زندگی بهزیستی انجام می شود

سرپرست پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: برنامه غربالگری تنبلی چشم در تمامی شهرها و روستاها اجرا می شود و معاینه چشم کودکان که قبلا در مهدهای کودک اجرا می شد در حال حاضر توسط مراکز مثبت زندگی انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سکینه بیگلری با اعلام این خبر افزود: هر کودک ۳ تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران از نظر سلامت بینایی سنجش شود و ممکن است کودک چهارساله‌ای که سال قبل از نظر بینایی سالم تشخیص داده شده در سال بعد به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود پس مراجعه کودک در طول سه سال الزامی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۴۰ مرکزمثبت زندگی ۲  پایگاه نیز در سطح استان، غربالگری بینایی کودکان را انجام می دهند، تصریح کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله از اول آبان ماه در سراسر کشور اجرا می شد، سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا  تیرماه  و امسال نیز از نیمه اردیبهشت تا پایان سال در پایگاه های سنجش بینایی و تمامی مراکز مثبت زندگی در سطح استان اجرا می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته با اجرای برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا۶ سال، ۳۷ هزار و ۴۵۸ کودک غربال و از نابینایی ۳۳۰ کودک پیشگیری شده است و ۱۱۷ کودک نیز کمک هزینه ی خرید عینک و عمل جراحی دریافت نمودند.

بیگلری از خانواده های زنجانی درخواست کرد به محض خارج شدن هر شهر و روستا از وضعیت قرمز، برای اطمینان از سلامت بینایی بلافاصله کودک خود را به نزدیکترین مرکز مثبت زندگی محلشان ببرند و اطمینان  داشته باشند که پروتکل های بهداشتی توسط غربالگران در این مراکز رعایت می شود.

کد خبر 42447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد