کرونا جان ۱۰ تن از پرسنل بهزیستی را گرفت

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به آمارهای سامانه فرزندخواندگی و فرزندان واگذار شده به خانواده‌های متقاضی، آخرین وضعیت واکسیناسیون مراکز نگهداری معتادان و سالمندان، مددجویان مدال آور در پارالمپیک و همچنین مستمریهای پرداختی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایسنا، امین شاهرخی در نشستی خبری به ارائه اقدامات بهزیستی پرداخت و با اشاره به شهدای مدافع سلامت طی یک و نیم سال گذشته که جانفشانی کردند و جان خود را در راه زنده نگهداشتن نفوس این مملکت از دست دادند و همچنین درگذشتگان از جمع خانواده بهزیستی استان تهران بیان کرد: طبق آمار اداره کارگزینی استان تهران، طی یک سال و نیم گذشته حدود ۱۰ نفر از عزیزانمان را در ایام شیوع بیماری کرونا از دست دادیم. همکاران بهزیستی استان تهران ایثارگری کردند و در عین اینکه واکسن برای مددجویان تهیه و تزریق کردند، خودشان در خط مقدم بودند و تا این لحظه بسیاری از این عزیزان موفق نشدند که واکسن بزنند و می‌توان گفت آنها هم سطح و جایگاه‌شان هم تراز با شهدای مدافع سلامت است که در بیمارستان‌ها خدمت کردند و جان عزیزشان را از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به مسابقات پارالمپیک و با بیان اینکه از جمع خانواده بهزیستی اکنون حدود ۷۰ نفر در مسابقات پارالمپیک حضور دارند که ۱۱ نفر از آنها از جمع خانواده بهزیستی استان تهران هستند، گفت: در ابتدای مسابقات و قبل از اعزام آنها به مسابقات پارالمپیک، دکتر قبادی‌دانا- ریاست سازمان بهزیستی دیداری داشتند و هدایایی را به افرادی که در مسابقات حاضر هستند، تقدیم کردند. این هدیه ۲۵ میلیون تومان بود که به این افراد داده شد و آنها راهی مسابقات شدند.

به گفته شاهرخی، تاکنون از جمع پنج مدال طلا و چهار مدال نقره‌ای که گرفته شده است، سه نفر از جمع بهزیستی استان تهران بودند؛ مدال طلای جودو به وحید نوری، مدال طلای وزنه‌برداری به روح‌الله رستمی و مدال نقره وزنه‌برداری به حامد سهیلی‌پور تعلق گرفته است.

✔️افتتاح ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی 

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز مثبت زندگی، یادآور شد: طی یک سال گذشته، باتوجه به شیوع بیماری کرونا همکاران علی‌رغم فشارهای کاری پیش آمده و مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم شد، توانستند امتحان خوبی پس بدهند؛ در اسفندماه شاهد افتتاح ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح کشور شدیم که ۲۰۰ مرکز مربوط به استان تهران بود.

وی گفت: مراکز مثبت زندگی یکی از تکالیفی بود که مجلس بر عهده سازمان‌های دولتی به جهت کاهش تصدی‌گری، سبک‌سازی کار و روان‌سازی ارائه خدمت به مددجویان جامعه هدف بهزیستی گذاشته است.  

مدیرکل بهزیستی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با همتی که ریاست سازمان بعد از ورود به سازمان انجام دادند و دغدغه‌ای که نسبت به انجام خدمات و تسهیل امور مددجویان سازمان بهزیستی داشتند و به جهت اینکه به طور مرتب در مراکز معلولان حضور پیدا می‌کردند، متوجه شدند که باید مراکزی باشد که بتواند به راحتی کار آنها را انجام دهد، گفت: به همین جهت جلسات مکرر چندین ساعته و نشست‌های تخصصی برگزار شد و ما موفق شدیم در اسفندماه سال گذشته مراکز مثبت زندگی را ذیل مجموعه سازمان بهزیستی راه‌اندازی کنیم.

شاهرخی با بیان اینکه این مراکز با ۲۲ خدمت کار خود را شروع کردند، اظهار کرد: این موضوع یکی از بهترین و شاخص‌ترین عملکردهای خوب ریاست سازمان است تا مددجویی که دچار محدودیت حرکتی است به راحتی به یکی از این مراکزی که در نزدیکی منزل است مراجعه کند. این مراکز پهنه‌بندی شده و براساس نقشه جغرافی پراکندگی مددجویان در سطح شهر مستقر هستند به این معنی که هر ۵۰۰ مددجویی که در یک محدوده مستقر هستند، آن مراکز به ۵۰۰ مددجوی مستقر در آن پهنه که در محدوده شهری واقع شدند، خدمت می‌دهد.  

✔️میزان مستمری پرداختی به مددجویان

وی یکی دیگر از شاخص‌ترین عملکردهای سازمان بهزیستی که از ابتدای تشکیل تا به امروز انجام شده را افزایش مستمری براساس دستورالعمل مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مستمری طبق قوانین مجلس شورای اسلامی باید ۲۰ درصد حداقل حقوق باشد.

شاهرخی گفت: باتوجه به پیگیری‌های مستمر ریاست سازمان برای اولین بار موفق شدیم به نقطه هدف پرداخت مستمری مددجویان خود در سازمان بهزیستی برسیم؛ یعنی ۲۰ درصد حداقل حقوق پایه که محقق شد و ما شاهدیم که مستمری که سال گذشته به طور مثال ۱۷۰ هزارتومان بود با افزایش ۲.۷ برابری به مبلغ ۳۵۰ هزار تومان برای یک معلول در خانواده برسانیم که این همان هدفی است که مجلس شورای اسلامی برای ما تعیین کرده بود. همچنین مستمری دو نفره ۵۰۰ هزارتومان و مستمری خانواده سه معلول ۷۰۰ هزارتومان است.  

✔️واگذاری ۳۱۶ فرزند به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی 

مدیرکل بهزیستی استان تهران در ادامه به آمارهای سامانه فرزندخواندگی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ موفق شدیم ۳۱۶ فرزند خود را به خانواده‌ها واگذار کنیم.

وی درخصوص میزان فرزندخواندگی در پنج ماهه سال ۱۴۰۰ افزود: در پنج ماهه سال ۱۴۰۰، ۹۹ کودک به خانواده‌ها واگذار شده است.

کرونا جان ۱۰ تن از پرسنل بهزیستی تهران را گرفت

✔️آغاز واکسیناسیون معتادان مقیم مراکز نگهداری و پرسنل بهزیستی؛ به زودی 

در سطح بهزیستی استان تهران موفق شدیم مراکز سالمندی و مراکز نگهداری معلولان را هم در مقابل بیماری کرونا واکسینه کنیم؛ به این معنی که هم مددجویان و هم پرسنل مراکز نگهداری معلولان را در این زمینه واکسینه کنیم.
 وی افزود: با نامه‌نگاری‌هایی که انجام شده واکسیناسیون مراکز نگهداری معتادان را طی چند روز آینده آغاز می کنیم. در کنار آن با نامه نگاری هایی که انجام شده واکسیناسیون پرسنل بهزیستی هم به زودی انجام می‌شود.

✔️هیچ دارویی برای ترک اعتیاد معتادان در مراکز پرهیزمدار ارائه نمی شود

شاهرخی درخصوص راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد گفت: باتوجه به مشکلاتی که در زمینه ترک اعتیاد وجود داشت و ما مشاهده می‌کردیم که ۹۵ درصد از افراد در مراکز ماده ۱۵ و ماده ۱۶ که از این مراکز ترخیص می شدند مجددا به چرخه اعتیاد برمی‌گشتند، ریاست سازمان با نشست‌های تخصصی که با صاحبان اندیشه و فکر در حوزه اعتیاد برگزار کردند، مجموعا به مراکز پرهیزمدار رسیدیم؛ یعنی برای ترک اعتیاد از دارویی به نام متادون استفاده نکنیم، لذا مراکزی در بهمن ماه سال گذشته به نام مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد راه‌اندازی کردند که این مراکز پرهیزمدار است و هیچ دارویی برای ترک اعتیاد در این مراکز استفاده نمی‌کنیم و این یکی از خصوصیات خوب آن است.

وی دومین شاخص مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد را حرفه‌آموزی و اشتغال عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در افراد معتاد وجود دارد این است که این افراد به حرفه و شغلی مشغول نیستند و آموزشی در رابطه با حرفه‌آموزی برایشان انجام نشده است.

وی این را هم گفت که در این مرکز از متخصصین روانشناس، روانپزشک و مددکاران اجتماعی استفاده می‌کنیم.

کد خبر 42301

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد