یاد هرکول خندان ایران در سالن وزنه برداری توکیو

توکیو- ایرنا- مسوولان برگزاری رقابت های وزنه برداری پارالمپیک توکیو با پخش کلیپ و تصاویری «سیامند رحمان» از وی به عنوان نابغه و رکورد دار دسته فوق سنگین یاد کردند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به توکیو، رقابت‌های وزنه‌برداری دسته فوق سنگین بازی‌های پارالمپیک تا ساعتی دیگر در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو  آغاز می‌شود . منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این دسته باید برای رسیدن به  سکو به روی تخته برود.

در ۲ دوره گذشته پارالمپیک این دسته برای ایرانیان هیجان خاصی داشت چون پولادین مردی به نام «سیامند رحمان» آماده حضور در رقابت بود. اما  اکنون از هرکول خندان ایران تنها نامی باقی‌مانده و آنچه که وی از خود به یادگار گذاشته، رکوردهایی است که مسوولان برگزاری رقابت‌ها از ساعتی پیش از آغاز مسابقات آن را به‌صورت مکرر به نمایش در می‌آورند.

هر چند که در این دسته «منصور پورمیرزایی» در این دسته میراث دار  سیامند به شمار می‌رود اما در ادوار گذشته آنچه در روز پایانی رقابت‌های پاراوزنه‌برداری، توسط جوان اشنویه‌ای به نمایش گذاشته می‌شد متفاوت از یک رقابت ورزشی بود، او با اراده آهنین خود بر وزنه‌هایی غلبه کرد که فراتر از تصور بود.

اعتبار سیامند برای یک مسابقه کافی بود شاید کسی تصور نمی‌کرد  زمانی که قرار است رقابت‌های دسته فوق سنگین پارالمپیک برگزار شود هزاران نفر راهی سالن وزنه‌برداری شوند اما در برزیل این اتفاق رخ داد.

آنچه در سالن مسابقات برزیل اتفاق افتاد چیرگی اراده بر معلولیت بود، در آن روز  سیامند بر وزنه ۳۱۰ کیلوگرم غلبه کرد و این موجب شد تا بالاترین مقام نظامی آن کشور به اراده وی سلام نظامی بدهد. 

سیامند رحمان که اکنون نام وی به‌عنوان رکورددار جهانی و پارالمپیکی این دسته در صفحه مسابقات توکیو درج‌شده در اسفندماه سال ۱۳۹۸ به خاطر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت تا جهانیان از هنرنمایی خود در پارالمپیک توکیو محروم کند.

کد خبر 42242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد