پخش بیش از یکهزار ساعت برنامه با موضوع مناسب سازی از صدا و سیما

دکتر علیرضا بهفر قائم مقام شبکه سلامت سیمای جمهوری اسلامی ایران و نماینده کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور،طی گزارشی اهم فعالیت های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در زمینه مناسب سازی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور،دکتر علیرضا بهفر با اشاره به اولویت های سازمان صدا و سیما در ساخت برنامه های مرتبط با موضوع مناسب سازی گفت:موضوع بهداشت و شیوه زندگی سالم برای افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان،مناسب سازی اماکن و ساختمان های دولتی و عمومی،آشنایی مردم با توانمندی های معلولان به عنوان اعضای مفید و مؤثر جامعه،آشنایی مردم و معلولان با حقوق فرد معلول،توانمند سازی و حمایت اجتماعی از معلولان،اشاره به مشکلات افراد دارای معلولیت و خانواده آنها،آموزش و توانبخشی معلولان و ... از جمله این اولویت ها هستند.

وی با اشاره به میزان برنامه های تولید و پخش شده با اولویت های مذکور در سال ۹۹ گفت:بیش از ۴۸۶ ساعت برنامه در تمامی شبکه های صدا و سیما با این موضوع ساخته شده است که در بین شبکه های سراسری رادیویی؛بیشترین این تولیدات به شبکه ورزش تعلق دارد.همچنین در شبکه های تلویزیونی سراسری شبکه سلامت سیما و در شبکه های استانی نیز،استان سیستان و بلوچستان؛ بیشترین تولیدات را در این زمینه داشته است.

بهفر در خصوص تولیدات پنج ماهه اخیر سال ۱۴۰۰ در این زمینه نیز گفت:بیش از ۴۵۲ ساعت برنامه سازی در این زمان انجام شده که نسبت به سال ۹۹،رشد صد درصدی را نشان می دهد.همچنین بیشترین تولیدات در بین شبکه های استانی به سیمای استان زنجان تعلق دارد.

وی با اشاره به سهم ۴۰ درصدی رادیو ورزش در تولیدات سال ۹۹ گفت:پس از رادیو ورزش به ترتیب رادیو معارف،رادیو گفتگو،رادیو سلامت،رادیو جوان و .... و تقریبا تمامی رادیوها در این زمینه فعالیت داشته اند و در سال ۱۴۰۰ نیز همین الگو تکرار شده است.

 قائم مقام شبکه سلامت سیما با اشاره به سهم ۳۰ درصدی شبکه تلویزیونی سلامت در تولیدات سال ۹۹ گفت:شبکه تلویزیونی دو،ورزش،افق ،مستند و شبکه پنج از برترین های برنامه سازی در حوزه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت هستند.

وی در پایان برای تولید یک برنامه ثابت خبری با حضور مسئولین و به منظور مطالبه حقوق افراد دارای معلولیت از سوی سازمان بهزیستی در برنامه های سیمای جمهوری اسلامی،اعلام آمادگی کرد. 

برای دستیابی به متن کامل گزارش عملکرد رسانه ملی در حوزه مناسب سازی  اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 41970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =