نیشابور | بازدید تیم نظارتی قضایی انتظامی از مراکز ترک اعتیاد اقامتی نیشابور

مسؤولان قضایی، انتظامی، بهداشتی و ایمنی نیشابور از مراکز ترک اعتیاد اختیاری و اجباری این شهرستان بازدید و در خصوص مشکلات و کاستی‌های این مراکز با مددجویان، مسؤولان این مراکز و کارشناسان بهزیستی گفتگو کردند.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی نیشابور، دادستان، رؤسای دو شعبه‌ی رسیدگی به جرایم مرتبط با مواد مخدر، رئیس آتش‌نشانی، جانشین اداره مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی، نماینده دانشکده علوم پزشکی و مدیر و کارشناسان بهزیستی در این بازدید حضور داشتند.

دکتر علی صدر گفت: این مسؤولان، با جوانب مختلف خدماتی، قضایی و انتظامی مراکز ترک اعتیاد مرتبط هستند و برای نظارت و بررسی وضعیت بیماران و نیز رعایت پروتکل‌ها، موازین استاندارد نگهداری و درمان بیماران و همچنین نظارت بر کیفیت خدمات کمپ‌ها این بازدیدها را انجام می‌دهند.

وی افزود: دادستانی تأکید دارد که این بازدیدها به صورت دوره‌ای منظم انجام گیرد و بازدید روز گذشته، دومین بازدید نظارتی مسؤولان از این مراکز بود.

وی در خصوص نتایج این بازدیدها گفت: در هر بازدید گزارشی تهیه و در اختیار دادستانی قرار می‌گیرد که رفع نقایص مراکز، تطابق با دستور العمل‌های قانونی و رعایت شیوه‌نامه‌های ایمنی و بهداشتی، نکات برجسته‌ی این گزارش را شامل می‌شود.

وی همچنین به بررسی شفافیت امور مالی مراکز اشاره کرد و گفت: به جهت اینکه ممکن است برخی خانواده‌ها در خصوص هزینه‌های درمان و بازتوانی بیماران، گله‌هایی داشته باشند دادستانی در بازدید روز گذشته بر شفافیت کامل هزینه‌هایی که از بیماران دریافت می‌شود تأکید کرد.

صدر یادآور شد: در حال حاضر ۷ کمپ اختیاری ترک اعتیاد مردان با ظرفیت حدود ۲۰۰ نفر و یک کمپ اجباری با ظرفیت ۲۰۰ نفر در شهرستان فعال هستند که به درمان و بازتوانی مردان معتاد مشغول می‌باشند و تأسیس یک کمپ زنان هم در دستور کار است که موافقت اصولی آن صادر شده و دنبال جا نمایی و تأسیس این مرکز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت این بازدیدها از آن جهت است که علاوه بر انضباط کاری و افزایش کیفیت خدمات مراکز، مسؤولان آنها احساس می‌کنند که تحت نظارت دقیق مقامات قانونی قرار دارند و لذا بر کیفیت خدمات آنها افزوده می‌شود.

کد خبر 41831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد