آغاز واکسیناسیون پرسنل مراکز مثبت زندگی و کارکنان بهزیستی خراسان رضوی

واکسیناسیون کارکنان مراکز مثبت زندگی و همچنین پرسنل بخش‌های اداری، مراکز تأمین و توسعه، مراکز مشاوره ۱۴۸۰ و همچنین مراکز غیردولتی خدمات تخصصی در بهزیستی خراسان رضوی از دیروز آغاز شده است.

به گفته‌ی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، این اقدام به این جهت در اولویت قرار گرفته که پرسنل این مراکز با مددجویان در تماس هستند و یا از منازل آنها بازدید می‌کنند و لذا برای حفظ سلامت مددجویانی که در خانه هستند و با خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، و همچنین همکاران بخش های دولتی و غیردولتی این برنامه‌ریزی انجام گرفته است.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه تلاش برای واکسیناسیون مددجویانی که در منازل‌شان هستند و تحت مراقبت خانواده قرار دارند همچنان ادامه دارد گفت: در برنامه‌ی واکسیناسیون مراکز خدماتی بهزیستی که از دیروز آغاز شده برای دریافت واکسن ۶۰۰ نفر برنامه‌ریزی گردیده، زیرا تعدادی از پرسنل این مراکز، حسب شرایط سنی و یا داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و دلایل دیگر، در نوبت‌دهی مراکز بهداشت و درمان، واکسینه شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۹۳ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است( ۷۵مرکز در مشهد فعال هستند) که ۳۰۰  نفر از نیروهای انسانی این بخش با احتساب کارکنان مراکز مرتبط در برنامه‌ی واکسیناسیون قرار دارند و همچنین نزدیک به ۱۵۰ نفر از کارکنان بهزیستی در واحدهای اداری و خدماتی، در این برنامه خواهند بود.

وی گفت: یک بخش دندانپزشکی مرکز فیاض بخش برای ارائه واکسن در نظر گرفته شده که همکاران دانشگاه علوم پزشکی در آنجا مستقر شده‌اند و کار واکسیناسیون را برای افراد هدف، در همان مرکز انجام می‌دهند.

وی با تشکر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: رایزنی با دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان برای واکسیناسیون کارکنان مراکز مثبت زندگی و کارکنان بهزیستی در شهرستان‌ها ادامه دارد و امیدواریم طی روزهای آینده، این کار نیز به انجام برسد.

دکتر فیروزی در خصوص وضعیت بیماری کرونا در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان گفت: خوشبختانه، با نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های بهداشتی، از بروز موارد کووید در مراکز تا حد امکان جلوگیری به عمل آمده و از ابتدای بروز کرونا در کشور تا کنون، نسبت به جمعیت ساکن در مراکز، موارد ابتلا و فوت ناشی از بیماری از میانگین کشوری پایین تر بوده است.

وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر با تغییر شرایط و بروز سویه دلتا که کل کشور و استان را تحت تأثیر قرار داده، ما نظارت‌ها را افزایش داده و طبق دستورات ستاد کرونای استان، ارتباطات اداری و حضور کارمندان را به حداقل قانونی کاهش داده‌ایم.

وی در عین حال گفت: البته تعدادی از مددجویان و کارکنان ستادی و مراکز متأسفانه مبتلا به کووید شده‌اند که به محض وجود علائم، از آنها خواسته می‌شود در خانه بمانند و درمان را آغاز کنند و از همکاران آنها نیز خواسته می‌شود که شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

کد خبر 41829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد