پیام مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت روز پزشک

دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی طی پیامی، فرارسیدن اول شهریور، روز گرامیداشت مقام پزشک را به جامعه پزشکان کشور به ویژه پزشکان شاغل در مجموعه بهزیستی تبریک گفتند. در متن این پیام آمده است:

"درمان دردها و آلام آدمیان، یکی از معجزات عام پیامبران الهی است و اولیای خدا گفته‌اند که دین برای تعالی سلامت تن و جان ساکنان جهان، در میان آمده است. از این که بگذریم، حرفه پزشکی در میان ابناء انسان، با تاریخ زندگی بشر پیوند خورده است و اگر پزشکان در وجود نیامده بودند، بیماری‌ها و دردها، نسل انسان را از زمین برمی‌انداختند.
سازمان بهزیستی، با اندیشه‌ی بهبود بخشیدن به زندگی گروه‌های بزرگی از شهروندان که دچار بیماری‌ها و محدودیت‌های جسمی و روانی هستند ایجاد شده و بدیهی است که تحقق چنین اندیشه‌ای، بدون وجود پزشکان، محال است. لذا اهمیت حرفه‌ی پزشکی و پیراپزشکی و تلاش‌های سایر افراد تیم درمان از قبیل پرستاران، مددکاران و مددیاران عزیز در بهزیستی، بیش از سایرین می‌باشد زیرا خدمات آنان، علاوه بر تأمین سلامت مددجویان که لازمه حیات است، کیفیت زندگی آنان را نیز بالا می‌برد و تندرستی و صحت وجودی آنان را معنا می‌بخشد.

سرآمد پزشکان ایران و شاید جهان در طول تاریخ، شیخ‌الرئیس، ابوعلی سینا بوده که کتاب‌های فلسفی، پزشکی و سایر دانش‌های وی، پس از هزار سال همچنان روشنی‌بخش فضای علوم امروز جهان است و کتاب پزشکی این اندیشمند سترگ با نام قانون در طب، همین امروز هم دستمایه‌ی بسیاری از پزشکان دنیا می‌باشد. به همین سبب، سالروز ولادت وی را روز پزشک نام‌گذارده‌اند و حیثیت حرفه‌ای، سوگند پزشکی، جان‌مایه‌ی تعالیم انسانی درمان بیماران و دردمندان و بن‌مایه‌ی اخلاق پزشکی را از نام و یاد و شیوه‌ی زندگی این دانشمند، وام گرفته‌اند.

فرا رسیدن روز اول شهریور ماه که در تقویم رسمی کشورمان روز پزشک نامیده شده، فرصتی است که از تلاش‌های ارزنده و پربهای پزشکانی که در خدمت سازمان بهزیستی درآمده و به انحای گوناگون در بخش‌های تخصصی سازمان به مددجویان و توانخواهان عزیزمان یاری می‌رسانند قدردانی نموده و زحمات شبانه‌روزی آنان در درمان مددجویان و ارتقای سطح بهداشت عمومی در مراکز تحت پوشش را بخصوص در دو سال اخیر که هیولای پاندمی کرونا بر همه‌ی جهان سایه‌ای شوم افکنده و همه‌ی ساکنان زمین را به هراس انداخته است، پاس بداریم.
قاطبه پزشکان شاغل در بهزیستی، تنها به عشق خدمت به مددجویان به سلک خادمان بهزیستی درآمده‌اند و چه بسا که اگر در خارج از سازمان، فعالیت حرفه‌ای خود را می‌داشتند، شرایط و امکانات بسیار بهتری در اختیارشان قرار می‌گرفت و از سطح اقتصادی بالاتری برخوردار می‌بودند. اما آنها خدمت به توانخواهان را بر نعمات مادی و اجتماعی، ارجح دانسته و خود را وقف خدمت به این فرشتگان خداوند نموده‌اند.  
امیدواریم شما پزشک عزیز و ارجمند در کنار دیگر یاوران تیم درمان در مراکز حاکمیتی، مراکز غیر دولتی و سایر بخش‌های تخصصی تحت نظارت بهزیستی، از نعمت سلامتی و تندرستی برخوردار بوده و در کنار خانواده محترم‌تان، زندگی را به شادمانی و شادکامی بگذرانید و تردید نداریم که خداوند بزرگ در سرای دیگر نیز شما را به پاس این خدمات بزرگ، گرامی خواهد داشت و در جوار نیکان و برگزیدگان، در بهشت برین، مسکن خواهد داد. "

دکتر مسعود فیروزی
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 41804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد