مراکز ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد ۱۴ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند

منابع مالی لازم برای نگهداری معتادان متجاهر مشهد، به طور کامل تأمین نشده و چنانچه مطالبات مراکز تأمین نشود، ادامه این کار با مشکل مواجه می‌شود.

این مطلب توسط دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در جلسه کمیته نظارتی ماده ۱۶ که در بهزیستی برگزار گردید عنوان شد.

حسین صالحی گفت: اگر منابع لازم برای ادامه کار تأمین نشود جمع‌آوری، نگهداری و بازتوانی معتادان متجاهر نمی‌تواند ادامه پیدا کند مگر اینکه اقدام عاجلی برای حل این مشکل صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل تأمین اعتبار در سطح کشور ایجاد شده اضافه کرد: نیروی انتظامی استان برای تأمین امنیت مراکز ماده ۱۶ و محل‌های نگهداری موقت معتادان متجاهر ۸ میلیارد تومان هزینه درخواست کرده است.

وی با بیان اینکه مقدار قابل توجهی از مطالبات ماه‌های پایانی سال گذشته، پرداخت شده گفت: باقیمانده مطالبات نیز تا پایان همین ماه پرداخت می‌شود ولی در مجموع حدود سه میلیارد تومان از مطالبات سال گذشته هنوز پرداخت نشده و شهرداری نیز تقریبا بیشتر مطالبات را پرداخت کرده و برای پرداخت باقیمانده‌ی بدهی‌اش به مراکز ماده ۱۶ منتظر تأمین منابع بودجه‌ای است.

مراکز ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز با تأیید کمبود اعتبارات مورد نیاز کمپ‌های ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر گفت: با ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، استانداری و همچنین نهادهای مرتبط استان مکاتبه خواهد شد و موضوع تأمین منابع را پیگیری می‌کنیم.

رئیس کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ استان افزود: در حال حاضر مراکز ماده ۱۶ مطالبات زیادی دارند که هنوز پرداخت نشده است که مجموع مطالبات باقیمانده سال گذشته و امسال حدود ۱۴ میلیارد تومان می‌باشد.

دکتر مسعود فیروزی خاطر نشان کرد: هنوز افزایش هزینه‌های سال جاری محاسبه نشده و قطعا مطالبات بیشتر هم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه پنجم سال هستیم و طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تا پایان شهریور باید ۹ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شوند باید در جهت تأمین منابع، اقدام عاجل صورت گیرد.

فیروزی همچنین در حاشیه‌ی این جلسه در خصوص مصوبات آن گفت: برای معتادان دارای زخم باز و بیماری‌های مزمن، در یکی از کمپ‌های ماده ۱۶ یا مرکز دیگری که آمادگی برای این کار داشته باشد یک مرکز با ظرفیت ۳۰ نفر راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: مکان‌یابی برای راه‌اندازی این مرکز، توسط معاون پیشگیری بهزیستی در حال انجام است و طی روزهای آینده، این مرکز دایر خواهد شد.

به گفته‌ی رئیس کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ خراسان رضوی، بیماری کووید ۱۹ در بعضی مددجویان مراکز دیده شده بود که با اقدامات به موقع و واکنش سریع تیم‌های درمان و همکاری شورای هماهنگی، دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به کنترل موارد شدیم و در حال حاضر، همه مراکز تحت کنترل هستند و به شرایط پایدار رسیده‌ایم.

مراکز ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند

جانشین دادستان مشهد در کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ نیز در این جلسه گفت: نماینده دانشگاه علوم پزشکی در کمیته، دارو درمان بیماری‌های مزمن و واگیردار در مرکز جدید به صورت رایگان را عهده‌دار شد.

سید رضا طباطبایی اضافه کرد:‌ در مورد بهداشت موی سر مددجویان مراکز تجمعی نیز مقرر شد یکصد هزار عدد شامپوی مخصوص از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه با نظر شورای هماهنگی و نظارت بهزیستی در بین مراکز توزیع شود تا از احتمال شیوع شپش جلوگیری به عمل آید.

فیروزی گفت: در این جلسه از کارکنان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف که در جریان کنترل بیماری کرونا در مراکز تجمعی ماده ۱۶ و ورزشگاه‌های محل نگهداری معتادان متجاهر تلاش کرده بودند تقدیر شد.

شایان ذکر است کمیته نظارتی مراکز ماده ۱۶ و مراکز نگهداری موقت معتادان متجاهر تحت نظر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و با حضور نمایندگان دادستانی، اداره کل تعاون، کار و رفاه خراسان رضوی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شورای هماهنگی، شهرداری مشهد و نیروی انتظامی برگزار می‌شود و مدیر کل بهزیستی دبیر این کمیته می‌باشد.

مراکز ماده ۱۶ و مراکز نگهداری معتادان متجاهر مشهد ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند

ا

کد خبر 41721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد