برگزاری جلسه شورای قرآن و عترت بهزیستی خراسان رضوی با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری

دومین جلسه شورای قرآن و عترت بهزیستی خراسان رضوی با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در عراق برگزار گردید.

در این جلسه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید، دو موضوع «توانمندسازی قرآنی خانواده بهزیستی» و «برگزاری مسابقات قرآن» مورد بررسی اعضای جلسه قرار گرفت.

آیت‌الله سید مجتبی حسینی، در این جلسه با اشاره به سیره پیامبر اکرم در حمایت از ضعفا و مستضعفین خطاب به اعضای شورای قرآن و عترت گفت: کار در بهزیستی، امر مقدس و عملی انسانی است که منطبق بر سیره معصومین می‌باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین قرآن را اسباب سکینه و آرامش معنوی و وسیله‌ی نجات از گمراهی دانست و گفت: کار برای مستضعفین، مورد تأکید رهبری، اسلام و قرآن است.

در این جلسه، دبیر شورای فرهنگی، جزئیات طرح «توانمندسازی قرآنی خانواده بهزیستی» را تشریح کرد.

علی ستوسر گفت: این طرح در چهار محور شناسایی، آموزش، پشتیبانی و پایش تدوین شده است.

وی افزود: در مرحله شناسایی، استادان، حافظین، قراء و مدرسین قرآن و نیز علاقه‌مندان به این علوم در بین مددجویان را شناسایی و آنها را در سامانه ثبت اطلاعات می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: سپس برنامه‌ی آموزشی که بر اساس برنامه‌های قرآن سازمان اوقاف و متناسب با جامعه هدف بهزیستی تدوین شده را اجرایی خواهیم کرد.

وی همچنین یادآور شد: این برنامه در قسمت قرائت، حفظ، تواشیح و ترجمه و تفسیر قرآن بخش‌های معین و مشخصی را ارائه می‌دهد که بر اساس زمان‌بندی و با فرایند منطقی پیش می‌رود تا به نتایج اجرایی برسد.

وی گفت: همه‌ی این موارد سطح بندی شده و از مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود که بتوانیم قراء، حفاظ، گروه‌های تواشیح و ترجمه و تفسیر را تربیت کرده و آماده‌ی مسابقات و جشنواره‌های داخلی یا بین‌المللی نماییم.

در این جلسه همچنین اعضای داخلی و بیرونی این شورا که از بهزیستی و نهادهای مرتبط حضور داشتند، جوانب مختلف این برنامه را بررسی و نظرات اصلاحی خود پیرامون آن را ارائه دادند.

کد خبر 41017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد