باخرز |  غربالگری بینایی و شنوایی کودکان در بهزیستی باخرز ممکن شد

با حضور معاونین توانبخشی و پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی و مدیر نهاد معین اقتصادی شهرستان، پایگاه غربالگری بینایی و شنوایی در شهرستان باخرز افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی باخرز این طرح همکاری معاونت آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان معین اقتصادی شهرستان باخرز و با اعتباری بالغ بر ۲۷۸ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس بهزیستی باخرز گفت: از این مبلغ ۹۰ میلون تومان توسط معین اقتصادی شهرستان پرداخت شده و ۱۸۸ میلیون تومان از سوی بهزیستی خراسان رضوی تامین گردیده است.

قاسم وفادار افزود: در سال گذشته ۵۰۰۰ کودک ۳-۶ سال از طریق تابلوخوانی مورد غربال بینایی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم شهرستان به اجرای طرح با دستگاه پلاس اپتیک ، این دستگاه به مبلغ ۹۵ میلیون تومان خریداری و در اختیار یک مرکز تحت نظارت بهزیستی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای اجرای طرح غربال شنوایی نوزادان نیاز به دستگاه مجهزی بود که این دستگاه نیز به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار مرکز غیر دولتی قرار گرفت که کار غربالگری شنوایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ نزدیک به ۱۲۰۰ نوزاد در این شهرستان متولد شده‌اند گفت: خانواده‌ها برای غربالگری شنوایی نوزادان نیاز به رفتن به شهرهای همجوار را ندارند و می‌توانند خدمات خود را از این پایگاه دریافت کنند.

شایان ذکر است هر دو دستگاه با مشارکت بهزیستی و معین شهرستان خریداری شده است.

کد خبر 40943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد