آران و بیدگل| ۱۰۴ مددجوی بهزیستی آران و بیدگل تسهیلات اشتغال گرفتند

همزمان با هفته بهزیستی، اداره بهزیستی شهرستان آران وبیدگل، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، حیدر ایمانیان در این نشست خبری گفت: ۱۰۴ مددجوی بهزیستی این شهرستان طی یکسال گذشته در مجموع سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اشتغالزایی، توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی دریافت کردند.  

رییس بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه این تسهیلات کم بهره و با دوره بازپرداخت پنج ساله بوده است، افزود: سقف پرداخت تسهیلات ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده که در زمینه‌های مختلف شغلی از جمله صنعتی، خدمات، قالی‌بافی و خدمات به مددجویان دارای گواهینامه اشتغال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای ۱۹ مددجو هم حق بیمه خویش فرما و کارفرما حدود ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال پایدار، بسته‌های حمایتی تعریف کرده که یکی از آنها پرداخت حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی است، به طوری که بهزیستی حق بیمه کارفرما را در صورت به کارگیری افراد معلول پرداخت می‌کند.

به گفته وی، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و فعالیت مولد و پایدار برای خدمت‌گیرندگان و توان‌خواهان تحت پوشش سازمان بهزیستی، حفظ کرامت انسانی، ایجاد امنیت اجتماعی، روانی، اقتصادی و خودکفایی نسبی جامعه هدف از جمله دلیل‌های اعطای این بسته‌های حمایتی است.

ایمانیان از پرداخت مستمری به ۱۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی آران و بیدگل خبر داد و گفت: میزان این مستمری با توجه به تعداد مددجو در یک خانواده تغییر می کند به طور مثال خانواده با یک ۱ نفر مددجو ۳۵۰ هزار تومان، ۲ مددجو ۵۰۰ هزار تومان ماهانه دریافت می کنند.

رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل اظهار داشت: در یکسال گذشته به ۱۳ مددجوی تحت پوشش کمک هزینه دانشجویی که شامل پرداخت ۷۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه است پرداخت شده است، همچنین به ۶۹ مددجو هم هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: به ۲۵۰ مددجو در یکسال گذشته هزینه وسایل کمک توانبخشی، به ۱۴۰ مددجو کمک هزینه حق پرستاری و به ۵۵ مددجو کمک هزینه مناسب سازی خودرو و مسکن پرداخت شده است.

ایمانیان افزود: مردم نیکوکار آران و بیدگل نزدیک به یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در بخش دولتی و حدود ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در بخش غیردولتی (خیریه ها) کمک کردند.

به گفته وی، نزدیک به یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از کمک‌های صورت گرفته به بخش دولتی و غیردولتی بهزیستی آران و بیدگل به صورت نقدی و سایر کمک‌ها به صورت غیرنقدی و خدماتی بوده که پنج درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز غیردولتی زیر نظر اداره بهزیستی آران و بیدگل اضافه کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در راستای نیازهای مددجویان زیر پوشش این شهرستان در زمینه‌های درمان، مسکن، جهیزیه، سبد کالا و خرید وسایل ضروری تخصیص می‌یابد.

رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل با یادآوری نقش مهم نیکوکاران در کمک به بهزیستی در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: اجرای برنامه‌های این نهاد تنها با اعتبارهای دولت تحقق نخواهد یافت و این مهم نیازمند مشارکت‌های مردم به عنوان بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه اجتماعی است.

وی با تاکید بر بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در راستای توانمندسازی جامعه هدف گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه توانبخشی و ۲۳۲ نفر در حوزه اجتماعی زیر پوشش بهزیستی آران و بیدگل هستند.

۱۰۴ مددجوی بهزیستی آران و بیدگل تسهیلات اشتغال گرفتند

۱۰۴ مددجوی بهزیستی آران و بیدگل تسهیلات اشتغال گرفتند

کد خبر 40839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد