پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان یزد راه اندازی شد

همزمان با گرامیداشت هفته بهزیستی؛ پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان یزد صبح امروز راه اندازی شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد صبح امروز در آئین افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان یزد اظهار داشت: سازمان بهزیستی همواره به عنوان یک سازمان اجتماعی در تلاش بوده که خدمات خود را متناسب با نیاز روز جامعه  تغییر داده و در جهت توسعه سلامت اجتماعی و ارتقاء رفاه اجتماعی گام بردارد. 

جمال پایه دار در ادامه گفت: همراه با پیچیده شدن زندگی اجتماعی و بروز آسیب های زندگی اجتماعی، به کارگیری رویکردهای تخصصی در رویارویی با این آسیب ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است. در همین راستا در سال 78 دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اقداماتی را با هدف کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی آغاز نمود و اورژانس اجتماعی به عنوان سومین اورژانس کشور راه اندازی گردید.

این مسئول تصریح کرد: برنامه اورژانس اجتماعی شامل خط تلفن اوژانس اجتماعی(123)، خدمات سیار اجتماعی، مرکز اورژانس اجتماعی و پایگاههای خدمات اجتماعی می باشد که با هدف ارائه خدمات تخصصی، در دسترس و بموقع به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی راه اندازی شده و تلاش می نماید با رویکردی فعالانه قبل و یا همزمان با مداخلات قضایی در جهت آسیب های اجتماعی ارائه خدمت نماید.

در حاشیه مراسم، کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی استان یزد؛ گروه هدف اورژانس اجتماعی را افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی، افراد تحت خشونت خانگی (همسر آزاری، کودک آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری و ... )، خودکشی، اختلافات حاد خانوادگی، کودکان خیابانی و ... بر شمرد و گفت: این عزیزان از سوی دادگستری و ضابطین قضایی، آموزش و پرورش، خود معرّف، سایر دستگاهها و افراد حقیقی و حقوقی به بهزیستی ارجاع می گردند.

حمیده قائمی زاده در ادامه افزود: خط تلفن اورژانس اجتماعی (123) با هدف تسهیل در دسترسی خدمات تخصصی و بموقع با پوشش استانی در اختیار شهروندان قرار گرفته است و خدمات سیار اجتماعی در استان با 7 خودروی مناسب سازی و سه خودروی استیجاری که به این منظور درنظر گرفته شده خدمات روانشناسی و مددکاری را به موقع در دسترس گروه هدف قرار می دهد.

وی در پایان یادآور شد: در سال گذشته در مجموع، خشونت های خانگی (با اولویت همسر آزاری و کودک آزاری )؛ بحران های روانشناختی و اختلافات حاد خانوادگی از مهمترین موضوع  تماس های گزارش شده به خط تلفن اورژانس اجتماعی می باشد و هدف اصلی این برنامه نیز خدمات رسانی به این گروه  می باشد که به نظر می رسد استان یزد در تحقق این امر گام برداشته است.

گفتنی است؛ با توجه به لزوم افزایش خدمات به گروه هدف و با در نظر گرفتن آمار رو به رشد گروه هدف شناسایی شده در استان یزد پایگاه اورژانس اجتماعی صبح امروز در شهرستان یزد راه اندازی گردید که این پایگاه تحت نظارت مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان فعالیت می کند و در حال حاضر دو تیم روانشناس مددکار در این پایگاه مستقر می باشند و تقویت خدمات اجتماعی با هدف ارتقاء سلامت اجتماعی از اهداف کلی این مرکز می باشد.  

کد خبر 40671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد