وجود ۶۵۰ معلول ضایعه نخاعی در گلستان/ نگهداری ۵۸۰ معلول و سالمند در مراکز شبانه روزی

دهقان گفت: ۶۵۰ معلول ضایعه نخاعی در سطح استان گلستان داریم و این افراد علاوه بر دریافت مستمری ماهانه هزینه حق پرستاری و لوازم بهداشتی را دریافت می کنند.

«حمید دهقان»  به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بهزیستی استان گلستان نزدیک به ۵۰ هزار معلول بینایی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان و ضایعه نخاعی تحت پوشش خود دارد.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان ادامه داد: سازمان بهزیستی تلاش می کند انواع خدمات توانبخشی را در اختیار معلولان قرار دهند، ۳۱ هزار معلول به صورت ماهانه مستمری از بهزیستی دریاف می کنند که این مبلغ از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بر حسب بعد خانوار در نظر گرفته می شود.

دهقان بیان کرد: ۶۵۰ معلول ضایعه نخاعی در سطح استان گلستان داریم و این افراد نیز علاوه بر دریافت مستمری ماهانه هزینه حق پرستاری و لوازم بهداشتی را به صورت ماهانه دریافت می کنند تا خانواده ها از این عزیزان نگهداری کنند.

وی گفت: ۵۸۱ نفر از معلولان که نیازمند نگهداری شبانه روزی هستند حق پرستاری در منزل دریافت می کنند تا به جای نگهداری در مراکز شبانه روزی در منزل نگهداری شوند.

این مقام مسئول ابراز داشت: در حال حاضر ۸۵۰ معلول و سالمند در ۲۱ مرکز شبانه روزی نگهداری می شود.

دهقان تاکید کرد: برای افرادی که در منزل نیازمند خدمات مراقبتی و بیماران اعصاب و روان خدمات پزشکی دارند هستند ۱۶ تیم خدمت در منزل با ظرفیت ۶۵۰ نفر در نظر گرفته شده است و همچنین چهار مرکز مراقبت در در منزل به ظرفیت ۳۲۰ نفر در سطح استان به این عزیزان ارائه خدمت می دهد.

کد خبر 40498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد