مراسم گزارش توزیع ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز در مراکز سالمندان بهزیستی برگزار شد

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین گزارش توزیع ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت با همکاری صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، گفت: هفته گذشته ۸۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به بهزیستی تحویل شد که بلافاصله در ۱۸ استان توزیع و  ۲۰۰ دستگاه دیگر پس از ترخیص از گمرک در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، مراسم گزارش توزیع ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت با حضور «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «ساتیا دورایس ومی» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران در ارتباط ویدیوکنفرانسی با استان‌های کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم در ارتباط مجازی با استان‌های خراسان رضوی، تهران، اردبیل و البرز به صورت نمادین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت اهداء شد و مدیران‌کل بهزیستی استان‌ها ضمن قدردانی از این اقدام خوب خواستار تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز برای جامعه هدف مستقر در منازل شدند.

پرداخت یارانه ۲ میلیون تومانی به ۵۱ هزار نفر از سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن مقیم در مرکز نگهداری شبانه‌روزی 

«وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه ۵۱ هزار نفر از سالمندان، افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن در بیش از یکهزار مرکز نگهداری شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند، گفت: ماهانه ۲ میلیون تومان به ازای هر فرد و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت یارانه واریز شد. همچنین برای ۵۵ هزار معلول ضایعه نخاعی بسترگرا و معلول شدید و خیلی‌شدید یارانه یک میلیون تومانی به عنوان حق پرستاری به عبارتی ۵۵ میلیارد تومان ماهانه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن تقدیر و تشکر از دولت تدبیر و امید، اذعان کرد: کمتر کشوری چنین خدمتی با این شکل ارائه می‌شود اما در ارتباط با کرونا از ابتدای شیوع، موضوع ایزولاسیون و قرنطینه مراکز با پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های متعدد تخصصی آغاز شد در حالی که ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از افراد مستقر در مراکز نگهداری شبانه‌روزی مبتلا به ویروس کرونا شدند که عمده این افراد با توجه به سن بالا با مراقبت‌های لازم بهبودی کامل یافتند و متاسفانه تنها ۵۰۰ نفر فوت کردند.

واکسیناسیون افرادی که در منازل نگهداری می‌شوند نیز در اولویت قرار گیرد

وی با بیان اینکه واکسیناسیون مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت، سالمند و بیماران روانی مزمن به عنوان اولویت اول از اسفند سال گذشته آغاز شده است، گفت: بیش از ۹۵ هزار دوز واکسن به مددجویان تحت پوشش مقیم در این مراکز و افرادی که از آنها نگهداری می‌کنند، تزریق شده است و ۷۰ درصد این افراد نیز دوز دوم واکسن را نیز دریافت کردند و این باعث شده که در مقایسه ۴ ماه امسال با سال گذشته میزان فوت ۸۳ درصد و ابتلا به ۹۱ درصد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم واکسیناسیون افرادی که در منازل نگهداری می‌شوند نیز در اولویت قرار گیرد.

قبادی‌دانا، ادامه داد: در دوران کرونا علاوه بر این فعالیت‌ها، کمک‌های خوبی از سایر دستگاه‌ها غیردولتی و حاکمیتی دریاف کردیم؛ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بنیاد مستضعفان برای افراد تحت پوشش بهزیستی درگیر ویروس کرونا که در فقرات مختلف به صورت الکترونیک و شفاف بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد؛ همچنین UNFPA همکاری خوبی را از روزهای نخست با سازمان بهزیستی کشور داشته است و هفته گذشته ۸۰۰ دستگاه اکسیژن‌ساز به بهزیستی تحویل که بلافاصله در ۱۸ استان توزیع شد و  ۲۰۰ دستگاه دیگر پس از ترخیص از گمرک در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت.

دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بین ۷۴۳ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی توزیع شده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بین ۷۴۳ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی توزیع شده است، تصریح کرد: حدود ۱۱ میلیارد تومان برای تامین ۱۰۰۰ دستگاه‌ اکسیژن‌ساز هزینه شده است که از مجموعه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد برای کمک‌هایی که در راستای ارتقاء کیفیت زندگی مددجویان می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

ابلاغ سند ملی سالمندان توسط وزیر تعاون، کار و رافه اجتماعی

وی در پایان از ابلاغ سند ملی سالمندان توسط وزیر تعاون، کار و رافه اجتماعی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم این سند شرایط بهتری را برای جامعه سالمندی رقم بزند چنانکه مطلوب ما حضور سالمندان در درون خانواده است؛ همچنین در هفته بهزیستی از ۲۱ هزار پرسنل خدوم بهزیستی در سراسر کشور و ۲۰ هزار مادریار، پدریار و مددکار که در بیش از یکهزار مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن فعالیت می‌کنند، قدردانی کرد.

#گزارش­_یک_اقدام_خوب

کد خبر 40332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =