۷۰زوج گلستانی در نوبت دریافت فرزند/۱۹۵۷مورد مشاوره ژنتیک انجام شد

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان این که امسال ۱۷ کودک بی سرپرست به خانواده های واجد شرایط واگذار شده است، گفت: ۷۰ زوج گلستانی در نوبت دریافت فرزند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی حسینی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: ۸۴ مرکز مثبت زندگی را در سال گذشته راه اندازی کردیم که قرار است خدمات در آنجا به مددجویان ارائه شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان از وجود ۴۹ هزار و ۶۱۵ توان خواه در استان خبرداد و افزود: بیشترین توان خواهان، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ هزار و ۷۴۶ نفر هستند.

وی بیان کرد: ۲۱ مرکز شبانه روزی و مراقبتی داریم که ۸۴۰ نفر به صورت شبانه روزی در آن اعم از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی نگهداری می شوند.

حسینی اضافه کرد: ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد در گلستان فعال بوده و در سال ۹۹ حدود ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: مرکز جامع ترک اعتیاد را در سال گذشته افتتاح کردیم و بنا داریم افراد را با تمام زوایای تحت پوشش قرار دهیم.

وی توضیح داد: این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر شروع به فعالیت کرد و ۶ مرکز آموزشی در آن افتتاح شده است.

حسینی بیان کرد: مرکز مشاوره تلفنی و حضوری داریم که ۳۲ هزار و ۳۵۷ مشاوره تلفنی و ۲۴ هزار و ۷۸۲ مورد هم مشاوره حضوری در سال گذشته انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی گلستان عنوان کرد: از دیگر اقدامات مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج بودع که هزار و ۹۵۷ مورد مشاوره در سال گذشته انجام شده است.

وی افزود: پنج هزار و ۵۵۹ زن سرپرست خانوار تحت پوشش داشتیم که امسال به هفت هزار و ۶۰۴ نفر رسید.

حسینی بیان کرد: ۲۳۵ کودک بدسرپرست و یا بی سرپرست در مراکز بهزیستی و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده ها نگهداری می شوند.

مدیرکل بهزیستی گلستان اظهارکرد: ۱۷ کودک از ابتدای سال واگذار شده و در سال گذشته این عدد ۳۶ کودک بوده است.

طبق گفته وی ۷۰ زوج در نوبت گرفتن فرزند هستند.

کد خبر 40271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد