۳۳ هزار نوزاد در گلستان غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی گلستان از غربالگری ۳۳ هزار نوزاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   سید مهدی حسینی مدیرکل بهزیستی گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۵۰ هزار معلول در حوزه توان بخشی تحت پوشش بهزیستی هستند.

او گفت: با عملکرد بسیار خوب در غربالگری نوزادان، موارد کم شنوایی و ناشنوایی در کمتر از ۳ ماه تشخیص و کمتر از ۶ ماه اقدام به رفع آن می‌شود.

حسینی با بیان اینکه هیچ پشت نوبتی برای کاشت حلزون نداریم، گفت: هیئت امنای صندوق ارزی کشور بودجه خوبی به این بخش اختصاص داده است.

او ادامه داد: برای کاشت حلزون سازمان بهزیستی ۳ میلیون تومان و خانواده فرد ناشنوا هم ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه بهزیستی تمام هزینه‌های خدمات پشتیبانی بعد از عمل را قبول می‌کند، گفت: سال گذشته ۲۷ کاشت حلزون انجام شد.

او افزود: اکثر مدارس مربوط به ناشنوایان در استان جمع آوری شده است چرا که ناشنواهای استان به افراد شنوا تبدیل شده اند و به مدارس عادی می‌روند.

حسینی گفت: از ۳۳ هزار و یک نفری که در استان غربالگری شنوایی شدند، ۱۹۸ نفر بیمار تشخیص داده شدند یعنی یا احتیاج به کاشت حلزون و یا سمعک دارند که از این تعداد ۶۲ نفر درمان قطعی شدند و بقیه هم تحت درمان هستند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در غربالگری بینایی سن طلایی درمان ۳ تا ۶ سال است که از ۵۵ هزار و ۱۱۸ نفر که غربالگری شدند هزار و ۱۵۲ نفر دچار عیوب انکساری و نیاز به عینک تشخیص داده شدند.

حسینی افزود: گلستان در بحث اشتغال و کارآفرینی معلولان و جامعه هدف بهزیستی سهمیه هزار و ۷۱ نفری با اعتبار ۳۹۱ میلیارد ریال داشت که تمام آن جذب شد.

او گفت: کارفرمایانی که معلولان بهزیستی را مشغول کار کنند به تناسب معلولیت آن فرد، جبران کارایی به میزان ۳۰ تا ۵۰ درصد حقوق کار دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: اورژانس اجتماعی (۱۲۳) واحدی عملیاتی است که در بحران‌ها و اتفاقاتی مثل کودک یا همسر آزاری، خودکشی و مواردی از این دست وارد عمل می‌شود که عملکرد خوب این واحد را اخیرا در مورد اقدام به خودکشی یک شهروند در میدان شهرداری دیدیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۵ کودک بدسرپرست و یا بی سرپرست در مراکز بهزیستی و ۳۵۰ کودک هم با شرایط خاص با حمایت بهزیستی در نزد خانواده‌ها نگهداری می‌شوند، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۷ کودک به زوج‌ها که شرایط نگهداری داشته اند واگذار کردیم.
 

کد خبر 40264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد