راه‌اندازی ۸۴ مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی گلستان با بیان اینکه ۸۴ مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات بهتر به مددجویان راه‌اندازی شده است، گفت: ۴۹ هزار و ۶۱۵ توان‌خواه در استان تحت پوشش بهزیستی بوده که بیشترین توان‌خواهان، معلولان جسمی و حرکتی هستند.

به گزارش ایکنا از گلستان، سید مهدی حسینی، مدیرکل بهزیستی گلستان، امروز شنبه ۲۶ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان، اظهار کرد: رویکرد مهم بهزیستی شفاف‌سازی در زمینه اقدامات انجام شده و جلب رضایت افراد تحت پوشش است.

وی با بیان اینکه ۸۴ مرکز مثبت زندگی برای ارائه خدمات بهتر به مدد جویان راه‌اندازی شده است، گفت: ۴۹ هزار و ۶۱۵ توان‌خواه در استان تحت پوشش بهزیستی بوده که بیشترین توان خواهان، معلولان جسمی و حرکتی هستند.

مدیرکل بهزیستی بیان کرد: خدمات به‌صورت مستمر و غیرمستمر به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود که خدمات مستمر نظیر تسهیلات به خانواده‌های که دارای دو معلول یا بیشتر و خدمات غیر مستمر به‌صورت تهیه ویلچر، سمعک، تخت و ... است.

حسینی بیان کرد:  ۲۱ مرکز شبانه روزی و مراقبتی داریم که ۸۴۰ نفر به صورت شبانه‌روزی در آن از سالمندان و معلولان جسمی و حرکتی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ۱۱۴ مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد برای مدد جویان تحت پوشش بهزیستی گفت: این مرکز با ظرفیت ۵۰ نفر شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر دارای ۶ مرکز آموزشی می‌باشد و در سال ۹۹ حدود ۱۶ هزار و ۷۵۹ نفر  در این مرکز تحت درمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی در گلستان توانمندسازی معلولان را زمینه اشتغال امری مهم دانست و افزود: به افرادی که زمینه اشتغال معلولین را فراهم کنند وام‌هایی به کارفرما و هم به مددجو داده می‌شود این افراد می‌توانند از تسهیلات بیمه استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی برای غربارگری و پیشگیری از معلولیت‌ها در استان،‌ بیان کرد: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج به مددجویان بهزیستی ارائه می‌شود که سال گذشته با هزار و ۹۵۷ مورد به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۳۲ هزار و ۳۵۷ مشاوره تلفنی و ۲۴ هزار و ۷۸۲ مورد هم مشاوره حضوری در سال گذشته انجام شده است.

کد خبر 40253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد