دررسانه|اشتغال زایی اداره بهزیستی آبادان برای افراد تحت پوشش خود

شریفی منش، مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، گفت: افراد تحت پوشش اداره بهزیستی آبادان بالغ بر پنج هزار خانوار است که با توجه به نیاز آن ها به شغل، اشتغال زایی برای این افراد از سه طریق پرداخت تسهیلات خود اشتغالی، هدایت به سوی مشاغل خانگی و معرفی به مراکز کاریابی انجام می گیرد.

او افزود:افراد تحت پوشش این مرکز می توانند در صورتی که جواز کسب و پروانه اشتغال داشته باشند با دریافت تسهیلات از بهزیستی خود اشتغالی کنند و زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان نیز می توانند با ثبت نام در سایت مشاغل خانگی به شغلی پایدار برسند.

مسئول امور اجتماعی اداره بهزیستی آبادان با توجه به پایین بودن مبلغ مستمری افراد تحت پوشش و نیاز اساسی آن ها به اشتغال ، پایین بودن زمینه های اشتغال در شهرستان و همچنین برابری افراد تحت پوشش این مرکز در آبادان با آمار تحت پوشش سه استان گلستان، سمنان و مرکزی را از دلایل بازدارنده در امر بازتوانی مددجویان عنوان کرد.

متکدیان و کودکان کار در آبادان

او با اشاره به حضور متکدیان در خیابان های شهر ،جمع آوری متکدیان در شهرستان را از وظایف اداره شهرداری دانست و از همکاری اداره بهزیستی در این باره به منظور حمایت از این افراد خبر داد.

شریفی منش در خصوص کودکان کاردر آبادان نیز بیان کرد: بر اساس گزارش ها آمار کودکان کار در شهرستان رو به افزایش است و با وجود تلاش های اداره بهزیستی آبادان به دلیل همکاری نکردن سایر نهادها، اقدام های لازم بصورت کامل انجام نمی گیرد.

او از جمله اقدامات صورت گرفته برای کودکان کار در آبادان را شناسایی این افراد و خانوده ی آن ها به منظور قرار گیری آن ها تحت پوشش این مرکز در صورت نیازمند بودن ، بازگردانی آن ها به تحصیل و برگزاری مسابقات کلاس های هنری خواند.

شریفی منش از استفاده ابزاری از کودکان کار را یکی از مشکلاتی دانست که در سطح استان و شهرستان آبادان دیده می شود و ادامه  داد: ورود اداره بهزیستی برای حل این مشکل با آگاه سازی و هدایت افراد مبتلا به اعتیاد به مرکزهای ترک اعتیاد به دلیل کاهش آسیب های اجتماعی در آبادان است.

کد خبر 39906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد