در رسانه|بهره‌برداری از یک طرح اشتغالزایی در سوسنگرد

یک طرح اشتغالزایی در سوسنگرد به مناسبت هفته بهزیستی به بهره برداری رسید.

مدیرکل بهزیستی خوزستان  با اشاره به ضرورت توانمندسازی و اشتغال مددجویان در آیین بهره‌برداری از یک طرح اشتغال زایی در سوسنگرد بیان کرد: این طرح شامل یک گارگاه تولید انواع محصولات ام.دی.اف است که با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی افزود:این کارگاه توسط یکی از معلولان کارآفرین راه‌اندازی شده و پنج نفر از مددجویان بهزیستی نیز در این کارگاه مشغول به کار شده‌اند.

وی ادامه داد:پارسال نیز بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی قرص الحسنه به تعداد یک هزار و ۵۹۰ نفر از مددجویان زیر پوشش، ازمحل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه پرداخت شد که با دریافت این تسهیلات مددجویان توانستند کسب و کارهای مختلفی در زمینه خدمات ، کشاورزی و دامداری راه‌اندازی کنند.

صدیق راد با اشاره به ابلاغ اعتبارات تسهیلگری اشتغال در سال ۱۴۰۰ برای جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: کارفرمایان و صاحبان شرکت‌ها (بخش غیردولتی) در قبال به کارگیری مددجویان و معلولان ،تسهیلات بانکی قرض الحسنه دریافت و همچنین بیمه پردازی سهم ۲۳ درصد کارفرما پرداخت می‌شود.

بهزیستی خوزستان ۸۶ هزار و ۸۰۲ معلول را  زیرپوشش خدمات حمایتی خود دارد که از این تعداد معلول شناسایی شده ۳۱هزار و ۱۰۷ نفر معلول جسمی حرکتی هستند که بیشترین آمار را دارند؛ پس از این گروه ، معلولان ذهنی( ۲۲هزار و۵۵۴ نفر) ، معلولان شنوایی( ۹ هزار و ۸۴۲ نفر) و معلولان بینایی( ۹هزار و ۳۴۷ نفر) هستند.

کد خبر 39897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد