نقش شورای علمی و پژوهشی رصد آسیب های اجتماعی در راهبرد جریان و فعالیت در سطوح کلان کشور است

نخستین جلسه شورای علمی پژوهشی دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی با حضور رییس سازمان بهزیستی کشور و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه گفت: موضوع رصد آسیب‌های اجتماعی را به صورت رسمی و سیستماتیک درآوریم و ارزیابی روند فرآیند را داشته باشیم تا بتوانیم اصلاح مسیر داشته باشیم. هدف ما بررسی به موقع جهت مداخلات بهنگام است و اینکه در چه مسیری این اقدام را انجام دهیم و از موازی کاری‌ها پرهیز شود.

دکتر قبادی دانا با اشاره به اینکه نظام رصد در سطح کلان کشور در سایر حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی در حال شکل‌گیری است، گفت: در آسیب‌ها که به طور کل مربوط به حوزه اجتماعی است و معلولیت‌ها را پوشش می‌دهد لازم است کاری جامع در آن انجام شود و مابقی دستگاه‌ها و نهادها را از تکرار مستغنی کند. البته قبل از هر چیز باید در حوزه شناسایی مشکلات و تعیین فاکتورهای لازم مدنظر داشته باشیم لازم بود پیمایشی که سال ۹۸ صورت گرفته است دوباره انجام می‌گرفت تا مقایسه صورت می‌گرفت.

وی افزود: فرصت‌های جدید سازمانی می‌تواند در خدمت نظام رصد بکارگیری شود و با توجه به الکترونیکی کردن فعالیت‌ها و اقدامات، زمینه خوبی داشته باشیم تا اطلاعات گسترده‌تری داشته باشیم.

دکتر قبادی دانا به استقرار مجموعه خدمات بهزیستی در محلات کشور اشاره کرد و گفت: در ۲۵۲۷ مرکز در محله به عنوان مراکز مثبت زندگی را داریم که فرصت خوبی را در زمینه رصد و مداخلات در سطوح ابتدایی برای ما فراهم کرده است و باعث می‌شود این تصمیم‌گیری‌ها را درون محله جلو ببریم.

وی گفت: وقتی ۳ هزار مرکز مشاوره و روانشناسی داریم این شبکه فرصت خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد و همچنین وقتی بیش از ۴ هزار پرسنل در مرکز اورژانس اجتماعی داریم ظرفیتی برای ما ایجاد می‌کند که هم ترند آسیب و سرعت تغییرات را به طور کامل و عملی رصد می‌کنیم و امکان لینک شدن با سایر شبکه‌های مختلف هم فراهم می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان نقش شورای علمی و پژوهشی در این زمینه را نه فقط مشورت، بلکه کمک در راهبرد جریان و فعالیت در سطح بهزیستی و کلان کشور عنوان کرد.

کد خبر 39219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =