اعلام جزئیات وام ۵۰ میلیونی به معتادان بهبودیافته

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: زنان و مردان معتاد یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم رضوان مدنی، با بیان اینکه آمار قطعی از زنان معتاد وجود ندارد، گفت: برخی مراکزی به بانوان معتاد خدمات می‌دهند و آمار این مراکز موجود است.


وی ادامه داد: این افراد (زنان و مردان) یک سال پس از بهبود می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی دریافت کنند و حق بیمه این افراد از ۷ سال به ۹ سال افزایش یافته است که سازمان بهزیستی به کارفرمایان پرداخت می‌کند و حتی وام کارفرمایی به کارفرما و حقوق معادل قانون کار به این افراد پرداخت می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: زنان بهبودیافته سرپرست خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند و تا زمان توانمندشدن مستمری دریافت می‌کنند و زنان و مردانی که در مراکز بازتوانی و درمان حضور دارند تا زمان توانمندی تحت نظر بهزیستی هستند و حتی خانواده‌های آن‌ها تا زمان خودکفایی از این مستمری بهره مند می‌شوند.


خانم رضوان مدنی اضافه کرد: همچنین حرفه آموزی برای این افراد انجام می‌شود و مراکزی این زنان را تحت پوشش قرار می‌دهند.


وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه جامعه نسبت به این زنان متفاوت از مردان است و زنانی که در کمپ‌های قانونی هستند توسط همین مراکز برای دریافت وام معرفی می‌شوند و شرایط دریافت وام برای این زنان تسهیل شده است.


خانم مدنی گفت: کسانی که ترک اعتیاد داشته، بهبود یافته و بر درمان ماندگار شده‌اند، به معاونت مشارکت‌های اداره کل بهزیستی شهر تهران مراجعه کنند.

کد خبر 39177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =