توزیع خدمات در سطح کارکنان و مددجویان باید بر مدار و مسیر عدالت باشد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی که به اتفاق استاندار به شهرهای کاخک، بجستان و گناباد سفر کرده بود روز پنجشنبه با کارکنان بهزیستی گناباد دیدار و با مشکلات و دغدغه‌های آنان از نزدیک آشنا شد.

دکتر مسعود فیروزی در این نشست صمیمی که کارکنان این نهاد، مشکلات کاری، اداری، حقوق و مزایا، ساختاری و پرسنلی خود را به طور صریح با وی در میان گذاشتند گفت: مشکلات مطرح شده در زمینه‌های مختلف را دقیقا با همکاران‌مان در بخش‌های ستادی بررسی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم به تمام سؤالات جواب اقناع‌کننده‌ای بدهیم.
وی با اشاره به اینکه پاره‌ای مشکلات پرسنلی، اداری و مالی، جنبه‌ی کشوری دارد و اختیار آن از استان خارج است گفت: با این‌حال ما حسب وظیفه و البته با نگاه پیگیری و حل مسئله، موارد را به کشور منعکس می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که نسبت به موارد، پاسخگو باشند.
وی ضمن تأکید بر پاسخگویی مدیران ستادی و صف به تمام مراجعین، ارباب رجوع، کارکنان و سایر شهروندان گفت: اگر سؤآلاتی را که در ذهنی شهروندان و مخاطبان سازمان وجود دارد پاسخ ندهیم، این سوالات تبدیل به مشکلات می‌شود و حل آنها سخت‌تر خواهد بود.
دکتر فیروزی با بیان اینکه دو هدف عمده‌ی من در مدیریت سازمان، بالا بردن منزلت اجتماعی بهزیستی و تأکید بر عدالت‌محوری است گفت: همان طور که در زمینه‌ی مشکلات کارکنان و خدمات به آنان، باید عدالت‌محور باشیم در توزیع خدمات به مددجویان نیز باید عادلانه رفتار کنیم.
وی تصریح کرد: اگر چه ممکن است مددجویان ما در مورد عدالت‌ عملی ما تشخیص درستی هم نداشته باشند اما باید در نظر داشته باشیم که خداوند ناظر اعمال ماست و حساب نهایی ما در نزد او، همیشه صحیح و مشخص است.
وی در پاسخ به انتقاد کمبود منابع انسانی در ادارات بهزیستی گفت: ما نه تنها در بهزیستی، بلکه در سایر ادارات هم که اگر سؤال کنیم، اولین مشکل را کمبود نیروی انسانی عنوان می‌کنند در حالی که هیچ شاخصی برای ارزیابی صحت این خواسته نداریم.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، بیشتر وظایف و کارکردهای بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده گفت: مراکز مثبت زندگی نیز بخش مهمی از فعالیت‌ها را انجام می‌دهند و لذا به نظر من شاخص‌هایی که دلیل کمبود نیروی انسانی باشد دیده نمی‌شود بلکه باید بر بهره‌وری و بهینه‌سازی منابع تأکید داشته باشیم.
وی در خصوص ارتقای منزلت کارکنان بهزیستی نیز گفت: ما در دوره‌ی جدید، تلاش زیادی برای افزایش مزایای قانونی و حق کارکنان در تمام شئونات سازمان، داشته‌ایم که البته وظیفه‌ی خود می‌دانیم و از اینکه خالصانه در مسیر منافع مددجویان‌مان تلاش صادقانه و انسانی دارید قدردانی و تشکر می‌کنیم.
وی تأکید کرد: حتی اگر بهزیستی یا مدیران هم نتوانند تلاش شما را جبران کنند، کارهای شما در نزد خدا ارزش بالایی دارد و همه‌ی آنها که ایمان به این امر دارند در زندگی خود شاهد آثار و برکات این فعالیت بوده‌اند.

کد خبر 39094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد