زاوه | بیش از ۲۰ هزار خانوار در زاوه از مشاوره رایگان بهره‌مند می‌شوند

با اجرای مرحله سوم طرح بزرگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زاوه بیش از ۲۰ هزار خانوار از خدمات مشاوره رایگان بهره مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان زاوه گفت: این طرح از سال ۹۸ در سراسر شهرستان زاوه آغاز و در سال ۱۴۰۰ مرحله سوم این طرح با محوریت فرمانداری، دبیری اداره بهزیستی و همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله سپاه پاسداران، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، کمیته امداد امام خمینی، اداره تبلیغات اسلامی و ... آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح برای اولین بار مردم و مسوولین روستایی را پای کار آورده، جلسات اداری را به روستا ها کشاندیم و بنا داریم با همکاری مردم جهت برون رفت از مشکلات و آسیب های اجتماعی با قدرت قدم برداریم.

رئیس بهزیستی زاوه همچنین گفت : در قدم اول این طرح با تمام مسئولین روستایی و شهری جلساتی برگزار و آسیب های موجود در هر روستا به تفکیک شناسایی شد و مقرر گردید در هر روستا با رعایت پروتکل های بهداشتی حد اقل سه جلسه مشاوره و آموزش خانواده  به صورت گروهی برگزار و تمام دستگاه های مذکور جهت انجام طرح از کارشناسان درون و برون سازمانی استفاده نمایند.

عجمیان همچنین اعلام کرد از ابتدای تیر ماه  برگزاری این جلسات به صورت جدی در همه مناطق شهرستان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی آغاز شده و تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهد داشت.

رئیس بهزیستی زاوه ضمن تقدیر از دادستان زاوه گفت: از آغاز طرح مقابله با آسیب های اجتماعی در زاوه، دادستان شهرستان به صورت مستمر و دلسوزانه از اورژانس اجتماعی حمایت کرده و در برخی مواقع با صدور احکام قضایی مناسب پشتیبان طرح و نیروهای اورژانس اجتماعی بوده است.

وی تأکید کرد: بنا داریم با اجرای این مرحله از طرح مقابله با آسیب های اجتماعی تمام خانواده های شهرستان زاوه به صورت گروهی  از آموزش های لازم در خصوص تاب آوری، همسرداری، فرزند پروری، خود مراقبتی و ... بهره مند گردیده و در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش یابد.

شهرستان زاوه بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که تنها ۷ هزار نفر از از این جمعیت شهر نشین هستند و مابقی  در ۷۲ پارچه روستا سکونت دارند.

کد خبر 38967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد