ابلاغ پروتکل اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در دوران همه گیری کرونا

پروتکل اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال از سوی رییس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور به مدیران کل بهزیستی استان ها در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و  امور بین الملل،دکتر محمد نفریه رییس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور، پروتکل اجرای "برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳تا۶ سال " در دوران همه گیری بیماری کووید ۱۹«به استثنای مناطق با شرایط قرمز» را ابلاغ کرد.

این پروتکل با همکاری معاونت پیشگیری از معلولیت هـای مرکز توسـعه پیشـگیری و درمان اعتیاد بهزیستی و اداره سلامت چشم و پیشـگیری از نابینـایی وزارت بهـداشت، درمان و آموزش پزشکی بازنگری شده است و به تایید کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی رسیده است،جهت استحضار و صدور دستور اقدام لازم برای مدیران کل استانی ارسال شده است.

در مقدمه این  دستورالعمل آمده است: با گذشت بیش از یکسال از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹،عوارض متعدد آن بر جنبه های مهم اقتصادی، اجتماعی و فردی زندگی انسانها آشکار شده است.با ادامه یافتن همه گیری و لزوم اجرای برنامه های بهداشتی و مراقبتی، این برنامه ها می بایست از سرگرفته شوند.

اگرچه از سرگیر یا اجرای این برنامه ها، باید با به کارگیری استراتژیها و تدابیر ویژه ای همراه باشد. یکی از این برنامه ها، غربالگری تنبلی چشم در کودکان می باشد. از این رو این پروتکل به منظور به کارگیری راهکارهای الزم جهت شروع مجدد«برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۶-۳ سال» در دوران همه گیری کووید ۱۹مورد بازنگری قرار گرفته است.

متن کامل این پروتکل را اینجا بخوانید.

کد خبر 38714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =