فعالیت ۱۴ موسسه پیشگیری گرگان در جهت کنترل و کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی گرگان از فعالیت ۱۴ موسسه پیشگیری در جهت کنترل و کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گلستان؛  محمد شایسته رئیس بهزیستی گرگان در جلسه با مسئولین پایگاه های خدمات اجتماعی شهرستان گفت: موسسه همیاران سلامت روان اجتماعی از جمله موسسه هایی است که باید پس از طی مراحل قانونی به ثبت رسیده و البته در این موسسه حق جذب پول را از خیرین و مردم ندارند.

وی افزود: اگر فرد یا افرادی تمایل کمک داوطلبانه داشته باشند، اشکالی ندارد در غیر این صورت این موسسات نمی توانند از خیرین پول جمع آوری کنند.

شایسته با اشاره به اهداف این موسسات ابراز کرد: موسسه همیاران سلامت روان اجتماعی با نگاه سلامت محله، پیشگیری از آسیب های اجتماعی محله و ناهنجاریهای اجتماعی که برای بنیان خانواده از جمله موضوعات پیش از ازدواج و پس از ازدواج است، برنامه ریزی می کند.

وی افزود: همچنین بهزیستی شهرستان می تواند در زمینه طرح های حوزه خانواده با این موسسات تفاهم نامه هایی را بسته و براساس چارچوب مشخص شده و آن قراردادی که وجود دارد کار کنند و البته به ازای تفاهم نامه حق الزحمه خود را نیز دریافت می کنند.

مدیر بهزیستی گرگان با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است، بیان کرد: متاسفانه سال گذشته در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتباری که به شهرستان تعلق گرفت، خیلی کمتر از اعتبار درمان بوده.

وی با اشاره به موسسات خیریه در استان گفت: از سال گذشته به جهت ساماندهی و پایش موسسات خیره و عملکرد آنان، مجوز جدیدی صادر نخواهد شد.

شایسته با اشاره به وظایف موسسه های خیره گفت: این موسسات با اهداف خیر خواهانه ای همچون کمک به دختران یا زنان بی سرپرست، تامین جهیزیه، تامین معیشت، کمک به کودکان یتیم و کار تاسیس می شود که در غیر این صورت سیستم نظارتی با آن برخورد می کند.

کد خبر 38500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد