شمیرانات| بر پایی جشن روز دختر در مراکز شبه خانواده 

به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) و روز دختر مراسمی در مراکز نوباوگان کوثر و خیریه ملایک یک و دو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شمیرانات ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت از برپایی آذین بندی در مراکز و اجرای  شاهنامه خوانی و حضور فرزندان در بوستان گردشگری و تفریحی ریحانه و شرکت در مسابقه نقاشی و کارگاه آموزشی  با رعایت حداکثر پروتکل های بهداشتی خبر داد.
 
این مسئول افزود: در این مراسم حضور شهردار ناحیه ۲۲ و اهداء هدایا از طرف ایشان به فرزندان نشان از توجه مسئولین به فرزندانمان است.
 
عمادی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ مرکز دولتی و غیر دولتی  نگهداری فرزندان دختر در سطح شمیرانات است که در مراکز غیر دولتی از رده سنی ۳ سال تا ۶ سال، ۳۰ نفر و از رده سنی ۷ سال تا ۱۲ سال، ۶۵ نفر و از ۱۲ سال به بالا ۵۶ نفر در مراکز نگه داری می شوند.
 
وی افزود: برای مراکز غیر دولتی جهت نگهداری فرزندان ماهیانه با توجه به گروه سنی فرزندان  یارانه از مبلغ ۶۵۰ هزار تومان تا ۷۵۰ هزار تومان به حساب موسسات واریز می گردد همچنین در صورتیکه فرزند بیمار باشد  مبلغ ۹۵۰ هزار تومان واریز می شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر اکثر فرزندان دختر دانش آموز هستند و در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند و ۵ نفر از فرزندانمان   که دانشجو هستند و هنوز ترخیص نشده اند و  در مراکز نگهداری زندگی می کنند ولی زمینه ترخیص آنها در سال جاری  با فراهم شدن اشتغال و کاریابی و استقلال در دست اقدام است. البته شهریه این دانشجویان و تمامی دانشجویان تحت پوشش سازمان در هر ترم با توجه به اعتبارات سازمان بهزیستی کشور پرداخت می شود  
به فرزندان مراکز مبلغ ۱۷۵ هزار تومان از منبع هدفمندی یارانه ها واریز می گردد که این مبلغ در حساب فرزندان تا زمان ترخیص انها بعنوان سپرده گذاری می باشد.
 
در پایان مدیر بهزیستی شمیرانات از فرزندانی که به سن ازدواج رسیده اند مطالبی را بیان داشتند که این عزیزان همچون دختران خودمان در خانواده با بررسی و مداخلات مددکاری و مشاوره ای  در صورت مورد ازدواج مناسب اقدام می شود و تمامی هزینه ها اعم از جهیزیه، جشن عروسی و ... از طریق سازمان و  مشارکت های مردمی پرداخت می شود و ارتباط مستقیم این عزیزان تا ۵ سال پس از ترخیص همچنان با مجموعه و مددکار و سازمان وجود دارد و بعد از ان هم در صورت نیاز در هر زمینه بررسی می شود.

کد خبر 38203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد