برنامه ریزی دستگاههای اجرایی برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان تحت پوشش

دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌های دولتی برنامه خودرا برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان تحت پوشش ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان شهرام مقدس، مدیر کل دفتر فرهنگی و امور اجتماعی استانداری در جلسه شورای سالمندان استان گفت: کلیه دستگاههای اجرایی و سازمان های دولتی که از امکانات ورزشی و رفاهی برخوردارند، می‌توانند با در اختیار قرار دادن بخشی از ساعات خود در طول شبانه‌روز به بازنشستگان و سالمندان و ایجاد فرصت‌های زیارتی و سیاحتی برای آنها، در ایجاد انگیزه و امید به زندگی این قشر جامعه، نقش آفرین باشند و برای ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان برنامه ریزی کنند.

مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری با تاکید بر استفاده از تشکل های غیر دولتی به منظور ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان، افزود: توسعه تشکل های غیر دولتی می تواند به منظور ارائه خدمات هرچه مطلوبتر تاثیرگذار باشد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۷ تا ۸ درصد جامعه ما را  سالمندان تشکیل می دهند که طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۳۰ از هر ۱۰ نفر، ۴ نفر سالمندان خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود چهارمین کشور سالمند جهان باشیم و با پیک سالمندی مواجه خواهیم بود.

عسگری افزود: نکته مهم در این خصوص، این است که افرادی که وارد گردونه سالمندی می‌شوند نیاز به شغل دوم دارند و دغدغه شغل ابعاد سلامت آنها را به خطر می اندازد و باید این موضوع مهم را در مقوله سلامت سالمندان گنجاند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: متاسفانه فضاهای عمومی ما اصلاً فضاهای مناسبی برای سالمندان نیستند که این موضوع در مورد معلولین هم صدق می کند و باید فضای عمومی و شهری مناسب‌سازی شود و بستر برای حضور هرچه بیشتر سالمندان درجامعه فراهم گردد و همچنین به گونه ای فرهنگ سازی کرد که این عزیزان بتوانند به راحتی در سطح شهر تردد کنند.

کد خبر 38078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد