آمار مربوط به معضلات اجتماعی نباید محرمانه باشد

در رسانه های استان کرمان - خبرگزاری ایسنا/کرمان- مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: به اذعان کارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشکلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلکه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و کارشناسی صاحب نظران در رفع و کنترل آنان استفاده شود.

"عباس صادق زاده" مدیرکل بهزیستی استان کرمان در شورای فرهنگی پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث گسترش و اشاعه فرهنگ پیشگیری در سال های اخیر اظهار کرد: همسویی و اعتقاد عمیق مسئولین تاثیرگذار استان کرمان در خصوص اهمیت توجه و گسترش فرهنگ پیشگیری در سطح استان و از سوی دیگر اشراف کامل آنان به وضعیت موجود در سطح جامعه از موثرترین عوامل زمینه ساز اقدامات ارزشمند انجام شده در این حوزه بوده و بی تردید همچنان بستر عملکرد قابل قبول تر و موثرتر در آینده خواهد بود.
وی افزود: ظهور قوی و مشهود فرهنگ پیشگیری از الزامات سلامت و رفاه اجتماعی هر جامعه است و متاسفانه میزان نگران کننده شیوع اعتیاد در بین نوجوانان و زنان و همچنین آمار بالای شیوع سوءمصرف مواد در برخی از استان های کشور از جمله کرمان نشان از  عدم توجه کافی به بحث پیشگیری در این مناطق دارد و بی تردید رفع این معضل از وظایف قانونی و شرعی ما است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه بیان کرد: در دست داشتن ابزارهای قانونی و از سوی دیگر اشراف کامل به مشکل موجود فرصت غنیمتی است تا با عمل به وظایف قانونی خود علاوه بر کسب رضایت خداوند قدم های موثر و ماندگاری در این زمینه برای جامعه برداشته شود.
وی گفت: مهمترین برنامه ما در سال جاری باید اشاعه فرهنگ پیشگیری و آگاه سازی در میان جامعه و خصوصا خانواده ها باشد.
در ادامه این جلسه "افزون" مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز اظهار کرد: علی رغم تلاش های قابل توجه انجام شده در بحث معضلات اجتماعی، وقت بسیاری را تلف کرده ایم و از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی عملکردهای احساسی غیر علمی و مقطعی ناکار آمد زیادی انجام شده است.
وی افزود: به اذعان همه کارشناسان اجتماعی آمارهای مربوط به مشکلات و معضلات اجتماعی به هیچ وجه نباید محرمانه باشد بلکه باید با اعلام درست و دقیق این آمار از نظرات علمی و کارشناسی صاحب نظران در رفع و کنترل آنان استفاده شود تا بیش از این شاهد عملکردهای نا کارآمد و بعضا تشدیدکننده در این زمینه نباشیم.

کد خبر 37908

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد