همکاری بهزیستی و رادیو در جهت کاهش آسیب های اجتماعی

در رسانه های استان کرمان -خبرگزاری جام جم آن لاین - رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان گفت :طی جلسه ای که با رییس رادیوی رفسنجان برگزار گردید تصمیم گرفتیم با تشکیل کارگروه تخصصی آسیب های اجتماعی و باحضور برنامه سازان رادیو هفته ای حداقل یک برنامه در خصوص مسایل و آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها باحضور کارشناسان بهزیستی تدوین و پخش گردد.

 به گزارش جام جم آنلاین کرمان:عباس بلندی افزود: در همین رابطه اولین نشست کارشناسان تخصصی بهزیستی و صدا و سیما در محل رادیو رفسنجان برگزار شد.
وی با تشکر ازمجموعه رادیو رفسنجان خاطر نشان کرد : کودک آزاری، اعتیاد ،همسرآزاری،زنان آسیب دیده و دختران فراری از جمله آسیب های مهم جامعه امروز است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.
رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه آشنایی با دلایل و علل کودک آزاری تا حد زیادی می‌تواند به والدین در پیشگیری از این اتفاق کمک کندگفت :هر گونه رفتاری که باعث آزار کودک در هر بعدی از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی، جنسی و... شود را کودک آزاری تعریف می‌کنند و این رفتارها می‌تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد باشد.
وی افزود : با این حال کودک آزاری معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می‌آید و با عوارض متعددی برای کودک و خانواده او همراه است وگاهی شدت فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می‌شود که مسائلی از جمله خودکشی و یا قتل اتفاق می‌افتد.
بلندی، همچنین با تشریح کودک آزاری،عوامل و پیامدهای آن نقش و مداخلات و اقدامات سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی را در این خصوص بیان کرده و افزود: طی سال گذشته ۱۴۰۰ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خصوص کودک آزاری ،اختلافات حاد خانوادگی ، همسر آزاری ،خودکشی، زنان آسیب دیده و غیره داشته ایم ومن همین جا از تمامی خانواده ها و مردم تقاضا میکنم که اگر با مورد کودک آزاری مواجه شدند حتما با کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی مشورت کنند.
وی همچنین به راه های پیشگیری و لزوم مشاوره های قبل از ازدواج و استفاده از متخصصین روانشناسی ومشاوره در حل اختلافات خانوادگی، کسب مهارت های زندگی و فرزند پروری پرداخت.
در این نشست یدالله صالحی، مدیر رادیو رفسنجان نیزگفت: پرداختن به آسیب های اجتماعی از ضروریات جامعه امروز است که رادیو با توجه به رسالت خود باید در این زمینه در خدمت مردم باشد و هدف ما از این جلسه ساختن برنامه هایی در جهت معرفی کارها و خدمات انجام شده از سوی بهزیستی و کمک به فرهنگ سازی در خصوص آسیب های اجتماعی می باشد.
در ادامه این جلسه هر یک از کارشناسان حوزه آسیب به معرفی حوزه خود پرداخته و عوامل برنامه ساز رادیو هم در جهت ساخت برنامه های مرتبط با این آسیب ها دیدگاه خود را بیان کردند.

کد خبر 37755

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد