مددجویان بهزیستی کرمان تحت پوشش بیمۀ روستایی قرار می‌گیرند

دررسانه های استان کرمان - خبرگزاری فردای کرمان – گروه جامعه: مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: «تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خواهند توانست از مزایای بازنشستگی آن استفاده کنند»


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق زاده در نشستی با مدیر بیمه روستاییان و عشایر کرمان درخصوص روند رفع مشکل فقدان پوشش بیمه‌ای برخی از مددجویان بهزیستی، با اشاره به اهمیت همکاری وهم‌افزایی همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و مسئولین تاثیرگذار در رفع مشکلات و تنگناهای موجود برای افراد دارای محدویت و کم‌برخوردار جامعه، بیان کرد: «با گستراندن چتر حمایتی سیستم بیمه‌ای برای همه‌ی اقشار جامعه گام موثر و ماندگاری برای ارتقا سطح  رفاه و سلامت اجتماعی برداشته خواهد شد».
وی افزود: «با توجه به خدمت‌دهی بهزیستی به جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار آسیب‌پذیر با استفاده از امکان به وجود آمده ناشی از اجرای طرح فوق و حمایت ارزشمند دستگاه‌های نظارتی و قانون‌گذار از این پس قادر خواهیم بود با کمترین بار مالی و مشارکت و همکاری مستقیم مددجویان، زمینه‌ی توانمندسازی و رفع بخش عمدهای از مشکلات آنان را فراهم آوریم».
صادق‌زاده ادامه داد: «تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و خواهند توانست از مزایای بازنشستگی آن استفاده کنند که خود این موضوع می‌تواند بار بزرگی را از روی دوش دولت بردارد».
مدیر بیمه روستاییان و عشایر استان کرمان نیز اظهار کرد: «به دلایل متعدد سال‌های گذشته به بحث بیمه‌ی اجتماعی روستاییان و عشایر بی‌توجهی شده است و تمام تلاش ما در سال‌های اخیر معطوف به فرهنگ‌سازی در مورد این بیمه و مزایای آن خصوصا برای روستاییان و عشایر و کشاورزان بوده است».
میرجعفری با بیان این‌که در این صندوق، دولت به عنوان کارفرما دو سوم حق بیمه‌ی سالیانه، از مجموع ۱۵ درصد ۱۰ درصد، را پرداخت می‌کند، گفت: «با مطالعات انجام شده و سهمیه‌ای که برای بهزیستی در نظر گرفته شده پنج درصد حق بیمه‌ی مددجویان تحت پوشش به صورت پلکانی دریافت خواهدشد، بدین صورت که مددجوی بیمه شده در سال اول یک درصد از پنج درصد، در سال دوم دو درصد و تا سال پنجم، هر پنج درصد که مبلغ اندکی است، توسط بیمه‌شده پرداخت خواهد شد».
وی ادامه داد: «بازنشستگی در این بیمه پس از ۱۰ سال بازپرداخت حق بیمه بوده و همه‌ی افراد مشمول تا قبل از سن ۵۰ سالگی می‌توانند از این بیمه استفاده کنند».
در ادامه‌ی این نشست، روند به اجرا درآمدن طرح جدید بیمه‌ی روستاییان و عشایر مورد بحث و  بررسی قرار گرفت و در پایان مقرر شد مددجویان واجد شرایط استفاده از امکانات این بیمه، شناسایی و مراحل ثبت‌نام و آغاز بیمه‌ی آنان به جریان افتد.

کد خبر 37746

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد