چناران | ارسال پرونده‌ی مدیران متخلف در بحث مناسب‌سازی به دادستانی چناران

معاون فرماندار چناران از ارسال پرونده‌ی مدیرانی که در زمینه‌ی مناسب‌سازی ترک فعل داشته‌اند به قوه قضائیه خبر داد.

محسن مه‌آبادی گفت: مصوبات کمیته فنی مناسب‌سازی شهرستان پیش از این به مدیران ابلاغ شده و تأخیر در اجرای این مصوبات، توجیهی ندارد.

وی که در جلسه‌ی مناسب‌سازی خردادماه در محل فرمانداری با اعضای کمیته صحبت می‌کرد افزود: بایستی دغدغه مندی در حوزه مناسب سازی فضاها، اماکن و معابر  به طور جدی دنبال بشود.

وی با تشکر از اقدامات و پیگیری‌های بهزیستی اضافه کرد: معلولین و جانبازان حق و حقوقی دارند که ما همه باید به این حقوق احترام بذاریم و تکلیف انسانی، اخلاقی و اداری ما را مکلف می‌کند در بهبود شرایط این عزیزان اقدامات موثری انجام بدهیم.

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبات این کمیته توسط برخی مدیران اجرایی گفت: این نشان‌دهنده بی‌توجهی به مصوبات ستاد مناسب سازی شهرستان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات باید طوری تنظیم شوند که اولاً در توان اداره مذکور باشد و آن اداره را مکلف کند که مصوبه را در موعد زمانی مشخص اجرا کند و دوماً بازه زمانی مشخص برای مصوبات باید کمتر از سه ماه باشد.

وی در ادامه صبحت هایش بیان داشت: اگر یک بانک یا اداره بخواهد رمپی غیر استاندارد مستقر کند و بخواهد فقط رفع تکلیفی کرده باشد این موضوع دردی را از جامعه معلولین دوا نخواهد کرد بلکه نمک بر زخم این عزیزان می ریزد. اعتقاد به اینکه کار دستگاه ها را به عنوان ترک فعل به دستگاه قضا بکشانیم چیزی نیست که ما خواستار آن باشیم ولی اگه قرار بشود کوتاهی از این جانب نسبت به حقوق معلولین بشود و شرایط مناسب سازی پیگیری نشود این اتفاق خواهد افتاد.

مه آبادی شهرداری را به عنوان سازمانی که نقش خیلی مهمی در بحث مناسب سازی دارد معرفی و افزود: این نهاد بایستی تمام اقداماتی که تا کنون نتوانسته است انجام بدهد را مکتوب اعلام کند.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های خودپرداز ATM باید در شرایطی باشند که معلولین و سالمندان بتوانند از آنها استفاده کنند و این بحث مهمی است که باید حتما پیگیری شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری چناران در ادامه عنوان کرد: معلولین در جامعه حقوق شهروندی و انسانی دارند که ما به دلیل اینکه آنها در جامعه به راحتی نمی توانند تردد بکنند و مستقلانه نمی توانند کار خودشان را انجام بدهند دیده نمی‌شوند و ما به خودمان اجازه میدهیم حقوق معلولین را نادیده بگیریم.

رئیس بهزیستی چناران هم در حاشیه‌ی این جلسه گفت: در نهایت قرار شد بنا به امتیازهای جشنواره شهید رجایی که تمام دستگاه‌ها از ابتدای سال توسط بهزیستی امتیاز بندی شده است از دستگاه‌های برتر تقدیر بشود و در نهایت با توجه به اعتبارات پایینی که شهرداری چناران دارد معبری باید مشخص و این معبر ظرف دو ماه آینده مناسب سازی شود.

فاطمه آزاد تأکید کرد: مختصات این معبر پرتردد از فلکه بسیج تا چهارراه شهدای چناران است که شهرداری موظف شد این کار را انجام بدهد و تاکید دیگری که در این جلسه شد این بود که ادارات می توانند از مشارکت بخش خصوصی برای مناسب سازی اداراتشان استفاده بکنند و مدیران باید دنبال این قضیه باشند.

آزاد افزود: اداره فنی حرفه ای هم تقبل کرد که از نیروهایی که برای آموزش در حوزه عمرانی و بنایی دارد بصورت رایگان برای بحث مناسب سازی به ادارات کمک و خدمات رسانی کند و ادارات نیز مکلف باشند مصالح و مواد اولیه را تامین کنند.

شایان ذکر است در شهرستان چناران اداره آموزش و پرورش به عنوان اداره‌ای که تمام ضوابط مناسب سازی را رعایت کرده به عنوان اداره برتر در جلسه معرفی و از مدیر آن تقدیر شد.

کد خبر 37692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد