قوچان | رفع نیازهای خانه‌های فرزندان خضراء قوچان با دستور استاندار خراسان رضوی

در پی سفر سرپرست بهزیستی خراسان رضوی و استاندار به شهرستان قوچان، امید و لبخند شادی به فرزندان خیریه خضرا هدیه شد.

در این دیدار که طی دو مرحله انجام پذیرفت صدای در خواست فرزندان به خوبی شنیده و اجابت گردید. در دیدار صبح که توسط دکتر فیروزی از خیریه فرزندان خضرای ۲ و ۳ صورت پذیرفت مدیرکل به درد دلهای فرزندان با صبوری گوش فرا داد و در خصوص مشکلات فرزندان، دستورات لازم ابلاغ گردید.

فیروزی در این دیدار عنوان داشت : با توجه به وضعیت کرونا واالزام به رعایت پروتکل های بهداشتی محدودیت هایی در این زمینه وجود داشته است و این امر در مراکز تابعه ما نیز تاثیر گزار بوده و نیاز هست مسئولین مراکز تمهیداتی در نظر گیرند تا با توجه به شرایط سنی فرزندان ولغو اردوها و حضور در باشگاه های ورزشی وبسیاری از فعالیت هایی که محدود گردیده است جایگزینی برای فرزندان جهت بالابردن روحیه ایشان در نظر گرفته شود.

وی همچنین پیشنهاد داد جهت حفظ حریم خصوصی فرزندان خوابگاه  از حالت سالنی خارج و بصورت اتاق های ۴ یا ۵ نفره تغییر شکل یابد.

دکتر فیروزی در همین دیدار قول پیگیری وهماهنگی با واحد مشارکتها وجذب خیر استانی برای ساخت بنای مرکز که زمین آن توسط خیرین اهدا گردیده و پروانه ساخت درمتراژ هزار متر مربع اخذ گردیده است را عنوان کرد.

طی دیدار دیگر، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از مرکز بازتوانی و کمپ ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ ، بازدید و دقایق طولانی را به شنیدن درخواست ها ونیاز های بیماران اختصاص داد و بیان داشت: مدت زمان نگهداری بیماران قانونا ۳ماه می‌باشد و اگر بیماری طیق نظر گروه پزشکی مرکز نیاز به اقامت بیش از سه ماه را داشت الزاما باید با دستور قضایی این درمان ادامه یابد هر چند که طبق مصوبه کمیته کرونا در شرایط اکوم کرونایی بیماران تا یک سال می‌توانند در مراکز اقامت داشته باشند اما می بایست الزاما مراحل قانونی طی وحکم قضایی اخد گردد که در صورت بروز حوادث مسائل ومشکلات قانونی پیش نیاید.

دکتر فیروزی اظهار داشت: تمامی بیمارانی که معلول ویا فرزند ویا همسر معلول دارند لیست شده واسامی ایشان جهت پیگیری و مساعدت های خانواده ومعلول آنان به بهزیستی ارسال گردد و شهرستان تمهیدات خاصی را برای این افراد و کمک به خانواده آنان در نظر گیرد.

وی اضافه کرد: برای دریافت کارت ملی پس از تحقیق مناسب مکاتبات شهرستانی جهت اخذ کارت ملی وشناسنامه بیماران صورت پذیرد.

در قسمت دوم بازدید های این سفر دکتر فیروزی با همراهی استاندار، نماینده مردم در مجلس، فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرستان از خیریه نگهداری دختران خضرا بازدید کردند که در طی  این بازدید  استاندار قول تهیه یک دستگاه رایانه و پرینتر و تلویزیون جهت  اهدا به خیریه خضرا را متقبل گردید.

همچنین فرماندار اهدای یک دستگاه یخچال برای مرکز را برعهده گرفت و با تماس استاندار با مدیر کل ورزش وجوانان، تهیه پک ورزشی شامل میز پینگ پنگ، فوتبال دستی، دارت وتعدادی لوازم ورزشی دیگر در دستور کار این دو نهاد قرار گرفت.

همچنین استاندار برای هریک از فرزندان مرکز خضرای دختران و مربیان ملبغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا نمود وبه هر مرکز جهت تهیه ملزومات ضروری مبلغ ده میلیون تومان اختصاص داد.

همچنین با توجه به درخواست هیات مدیره جهت احداث ساختمان و با پیشنهاد دکتر فیروزی مقرر گردید با همکاری استاندار، بهزیستی استان، نماینده مردم در مجلس و فرماندار رایزنی هایی در سطح شهرستان، استان و کشور جهت جذب خیر وساخت بنا پیگیری های لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است طیق دستور استاندار، تمامی قول های داده شده می بایست تا ۵ شنبه همین هفته عملی و به مراکز خضرا اهدا گردد.

کد خبر 37328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد