در رسانه | جزئیاتی از واکسیناسیون مددجویان مراکز اعصاب و روان خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در مرحله اول و تاکنون ۸۴۷ بیمار اعصاب و روان در مراکز بهزیستی استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حمیدرضا علی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به واکسیناسیون کرونای مددجویان اعصاب و روان مراکز بهزیستی خراسان رضوی، اظهار کرد: مراکز اعصاب و روان دومین اولویت واکسیناسیون کرونای مراکز توانبخشی و مراقبتی هستند.

وی با بیان این‌که «۱۰ مرکز اعصاب و روان در استان وجود دارد»، ادامه داد: در حال حاضر بر اساس دستورالعمل واکسیناسیون، مددجویان و پرسنل بالای ۱۸ سال مراکز که رضایت خانواده و تأییدیه پزشک معالج را داشته باشند، واجد شرایط واکسیناسیون هستند.

علیزاده با بیان اینکه «در حال حاضر ۱۱۲۸ مددجو در مراکز استان حضور دارند»، افزود: در مراکز ما تا امروز ۹۸۹ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۸۴۷ بیمار روان و  ۱۴۲ نفر پرسنل مراکز بودند که دوز اول واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که «تاکنون اعضای ۹ مرکز واکسینه شدند و تنها تزریق واکسن یک مرکز مانده که واکسیناسیون آن در این هفته انجام می‌شود»، خاطرنشان کرد: سهمیه واکسن مورد نیاز مددجویان و پرسنل مراکز از سوی بهزیستی کشور به وزارتخانه اعلام شده و وزارتخانه سهمیه را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گذاشته است و مشکلی بابت تهیه واکسن نداریم.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: مرحله دوم واکسیناسیون تا کنون در ۳ مرکز انجام شده و ۱۹۲ نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و با توجه به فاصله ۲۸ روزه مورد نیاز میان تزریق دور اول و دوم واکسن تاکنون زمان واکسیناسیون دوز دوم سایر افراد نرسیده است و به محض رسیدن زمان سایر افراد نیز دوز دوم واکسن را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: نوع واکسن تزریقی سینوفارم و اسپوتنیک بوده و تاکنون هیچ عوارضی پس از تزریق واکسن مشاهده نشده است.

کد خبر 37202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد