۴۰۰تماس با خط تلفن ۱۲۳  اورژانس اجتماعی ثبت شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : از ابتدای سال جاری بیش از ۴۰۰ نفر با خط ۱۲۳ اورژانس خدمات اجتماعی تماس گرفتند که در همین راستا ۲۳مداخله در بحران صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی محمد محمدی در حاشیه ی مراسم بازدید دادستان عمومی و انقلاب زنجان از مرکز اورژانس خدمات اجتماعی گفت : در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفتند و ۴۵۵ مورد مداخله از طریق تیم خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی صورت گرفته و ۲۴ نفر نیزاز خدمات مراکز نگهداری موقت بهره مند شده اند.
وی یادآور شد : پذیرش در این مراکز به دو صورت سرپایی و یا نگهداری موقت است که به صورت خود معرف یا ارجاع از طریق دادگستری و یا نیروی انتظامی صورت می گیرد.
این مقام مسئول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از اهداف اصلی و اساسی مرکز اورژانس اجتماعی برشمرد.
وی  ضمن تشکر از نگاه خوب و مثبت دادستان زنجان به بهزیستی اظهار کرد : نگاه ما به رسوب مددجو در مراکز نیست و از ابتدا تلاش می کنیم با خدمات مددکاری و روانشناسی و مداخله در بحران، به موقع از متلاشی شدن خانواده و آسیب های اجتماعی پیشگیری کرده و در این میان یاری دادستانی زنجان گره گشاست.
مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : متأسفانه برخی شهروندان اهمیت و ضرورت دسترسی به هنگام  خدمات در این حوزه را احساس نکرده موجب مزاحمت‌ های  تلفنی را فراهم می کنند.

کد خبر 37189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد