مجید فرزین؛ مرد طلایی وزنه بردار "پارالمپیک"

مجیدفرزین؛ وزنه برداری که با کسب دو مدال طلا و رکورد شکنی در دو پارالمپیک لندن و ریو، نامش را در کتاب رکوردها به ثبت رسانده یکی از قهرمانان بنام بیله سوار از شهرستان های استان اردبیل است که چندین مدال با عناوین مختلف در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی و پارالمپیک را دارد.

زندگی نامه مجیدفرزین

مجیدفرزین؛ متولد ۱۳۶۳ در روستای مرادلو از توابع شهرستان مرزی بیله سوار است. ۸ ساله بود که بر اثر تزریق نادرست آمپول دچارمعلولیت جسمی حرکتی ۷۰درصد شد، مجید فرزین درطی این سال ها برای معالجه از پزشکان زیادی برای درمانش کمک گرفت ولی هنوز درمانی پیدا نکرده است.

"قوتاز فرزین" پدر مجید خصوص دلیل معلولیت پسرش می گوید: "وضعیت جسمانی مجید تا نه ماهگی مشکلی نداشت، من آن زمان در جبهه  بودم که مجید دچار بیماری و تب شدید می شود و بخاطر اینکه دیر به بیمارستان می رود متاسفانه با تزریق نادرست از ناحیه پا دچار معلولیت می شود."

دارنده مدال طلای پاراوزنه برداری لندن، دوران مقطع ابتدائی و راهنمائی را در زادگاه خود به پایان رسانده و مقطع دبیرستان را در دبیرستان شهید چمران شهرستان گرمی سپری می کند.

بعد از اتمام تحصیلات دبیرستان وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شده و موفق به اخذ مدرک کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی می شود و بعد از آن کارشناسی ارشد را نیز در دانشگاه تهران به پایان می رساند.

آغاز فعالیت های ورزشی

مجید فرزین در سن ۱۷ سالگی به پیشنهاد دوستان ورزشکارش، رشته وزنه برداری در قسمت معلولین را شروع می کند، در واقع آغاز راه این مرد طلایی در دوره پارالمپیک برای پیگیری فعالیت های ورزشی از زمان تحصیلش در مقطع کارشناسی است.

فرزین پس ازموفقیت در دانشگاه به پیشنهاد "مسلم بایرامی" از  دوستانش در رشته ی وزنه برداری فعالیت های ورزشی را آغاز می کند.

استادیوم تختی شهراردبیل

استادیوم تختی شهر اردبیل، نخستین مکانی بود که مجید ۲۱ ساله برای شروع ورزش به آنجا می رود، چرا که شنیده بود که آنجا برای افراد دارای معلولیت و جانبازان از امکانات ویژه ای برخوردار است.

نخستین نشان برون مرزی فرزین

اولین نشان برون مرزی فرزین دررقابت های جوانان کره جنوبی در سال ۲۰۰۶ بدست آمد و این نشان طلای ارزشمند برای ورزشکاری که به تازگی به عرصه ورزش حرفه ای قدم گذاشته، مدالی بسیارارزش بود.

رقابت های پارالمپیک سال ۲۰۰۸ در پکن، عرصه ای بود که مجید فرزین به عنوان جوان ترین وزنه بردار تیم درحالی درآن حضوریافت  که بسیاری به کسب مدال توسط او امید نداشتند، اما این ورزشکار پرتلاش با کسب مدال نقره توانایی خود را اثبات کرد.

افتخارات برون مرزی مجید فرزین

نشان طلای مسابقات جهانی بزرگسالان چین تایپه در سال ۲۰۰۷، نشان طلای رقابت های اپن آفریقا (لیبی) در سال ۲۰۱۰، نشان طلای رقابت های مالزی در سال ۲۰۱۰، و نشان نقره رقابت های جهانی آیواز امارات در سال ۲۰۱۱ (کسب سهمیه رقابت های لندن) از جمله افتخارات برون مرزی مجید فرزین بود که توسط وی بنام ایران عزیز درتاریخ ورزش جهان به یادگار ماند.

کسب دومدال طلای پارالمپیک

فرزین در پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن با حد نصاب ۲۳۷ کیلوگرم قهرمان دسته ۸۲٬۵- کیلوگرم و صاحب نشان طلا شد.در پارالمپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو با ۲۴۰ کیلوگرم مدال طلای دسته -۸۰کیلوگرم را کسب کرد. همچنین رکورد المپیک و جهانی را جابه‌جا کرد. این وزنه برداراردبیلی با کسب مدال طلا رکورد جهان را شکست.  

او در این آوردگاه بزرگ جهان در دسته ۸۰ کیلوگرم به ترتیب موفق به مهار وزنه های ۲۲۵، ۲۳۱ و ۲۳۶٫۵ کیلوگرم شد و علاوه بر کسب عنوان قهرمانی رکورد جهان را نیز به میزان نیم کیلوگرم ارتقا داد. پس از فرزین، نمایندگان کلمبیا با ۲۰۶ کیلوگرم و ترکیه با ۱۹۳ کیلوگرم موفق به کسب نشان های نقره و برنز شدند.

کسب مدال طلای پارالمپیک با لطف خدا و دعای مردم

مجید فرزین پس از کسب مدال طلای ریو به رسانه های حاضر چنین می گوید: "برای رسیدن به این مدال ماه‌ها تلاش کردم و تمرینات فشرده‌ای داشتم. خدا را شکر می‌کنم که زحمت‌ها و تلاش‌هایی که در این مدت کشیدم، ثمر داد و برای خانواده خودم و مردم کشورم افتخارآفرین شدم. از این جهت خیلی خوشحالم."

او بر این باور است که در لحظه لحظه ای زندگی اش خداوند همراهی اش کرده است، در خصوص اعتقاداتش چنین توضیح می دهد: "من کسب مدال طلای پارالمپیک ریو را مدیون لطف خدای منان، ائمه اطهار(ع)، دعای مردم وحمایت مربی ام هستم و از همه مردمی که برای قهرمانی من دعا کردند، تشکر می کنم."

مجید فرزین تاکنون توانسته‌ ۳ بار مدال پارالمپیک را کسب کند. او این مدال ها را افتخاری بزرگ برای ایران باشکوه می داند، در این باره می گوید: "خوشحالم و خدا را شاکر که پرچم ایران در بزرگترین میدان ورزشی جهان برای ایران توسط من فرزندی از خطه زرخیز دشت مغان، روستای مرادلو به دست آمده است."

آلبوم افتخارات مجید فروتن

در سال ۲۰۰۶بوسان کره جنوبی طلای جهان

در سال ۲۰۰۹ چین تایبه تایوان طلای جهان

 در سال ۱۰۰۸ پارالمپیک پکن نقره، نایب قهرمانی

 در سال ۲۰۱۰مالزی طلای جهان

 در سال ۲۰۱۰بازیهای پاراآسیایی گوانجومدال طلا

در سال ۲۰۱۲لندن پارالمپیک لندن مدال طلا

در سال ۲۰۱۶ پارالمپیک ریو مدال طلا

کد خبر 36166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =