رشد سالمندی در استان کرمان نگران کننده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هم اکنون نرخ رشد سالمندی در استان کرمان ۸.۵ درصد است که رشد همچنان فزاینده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ این رشد به بیش از ۲۱ درصد برسد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعضای شورای سالمندان استان کرمان با حضور در جلسه‌ای در قالب وبینار روند اجرای برنامه‌های طراحی شده سالمندان طی سال ۱۳۹۹ را مورد نقد و بررسی قرار دادند.
عباس صادق زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به سند جامع سالمندی گفت: سند جامع سالمندان استان کرمان با اهتمام به مسائل متعدد جامعه سالمندی تدوین و پس ایجاد شرایط ویژه با شیوع ویروس کرونا مورد بازنگری مجدد قرار گرفت و با رفع محدودیت‌های شناسایی شده در آن، تبدیل به سندی جامع علمی و مدون شده است.
او بر لزوم توجه و جدیت همه دستگاه‌های استان در اجرایی کردن کامل این سند تاکید کرد و افزود: همانگونه که بارها در جلسات و نشست‌های مختلف همه صاحب نظران اجتماعی بر روند رو به رشد سالمندی در کشور تاکید دارند، بر همه ما که در حال حاضر با در اختیار داشتن ابزارهای اجرایی و قانونی فرصتی برای برجای گذاشتن یک خیر جاری فراهم است، واجب است از این فرصت به بهترین و شایسته‌ترین شکل ممکن استفاده کنیم و سرمنشا خدمتی اثر بخش و ماندگار برای جامعه و در نهایت برای خودمان باشیم.
صادق زاده از همه نهادها و سازمان‌های ذیربط خواست: برای به ثمر رسیدن این زحمات با تکیه بر مفاد سند جامع سالمندی، مسیری درست و نتیجه بخش را در پیش بگیریم.
او با اشاره به رشد فزاینده و نگران کننده سالمندی در سال‌های اخیر گفت: هم اکنون نرخ رشد سالمندی در استان کرمان هشت و نیم درصد است که رشد همچنان فزاینده است و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰این رشد به بیش از ۲۱ درصد برسد

کد خبر 35948

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد