آغاز مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی در مراکز و پاتوقهای معتادان

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از آغاز مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری از معتادان و پاتوقهای معتادان بی خانمان خبر داد. 

فرید براتی سده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از اواخر سال گذشته تا حدود دو ماه بعد سال ۱۴۰۰ اقلام بهداشتی زیادی برای پیشگیری از کرونا به مراکز نگهداری از معتادان و پاتوقهای معتادان بی خانمان توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: از روز گذشته مرحله سوم توزیع اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در مراکز نگهداری از معتادان و پاتوقها آغاز شده است. 

به گفته وی، در این مرحله یک میلیون و ۷۵۵ هزار ماسک سه لایه، ۷۸ هزار بسته مایع ضدعفونی کننده دست و همچنین حجم زیادی گان و اسپری ضدعفونی کننده سطوح پخش شد.
 
براتی سده با بیان اینکه ما اقلام موردنیاز را تا ۲ ماه بعد از عید  پوشش داده بودیم و این مرحله از توزیع اقلام بهداشتی برای خردادماه توزیع شده است، افزود: این اقلام برای تمام مراکز ماده ۱۶، مراکز اقامتی، مراکز کاهش آسیب و پاتوقهای معتادان بیخانمان است. 

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: این اقلام را باتوجه به قراردادهایی که با نهادهای بین المللی داریم و یا در قالب تفاهم نامه ای که با دفاتر سازمان ملل متحد داریم دریافت می کنیم. 

براتی سده در ادامه بر لزوم در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون معتادان متجاهر تاکید کرد و یادآور شد: انتظار داریم که در این مرحله معتادان (معتادان بی خانمان و هم معتادانی که در مراکز نگهداری می شوند و هم معتادانی که در پاتوقها هستند) و هم ارائه دهندگان خدمت به معتادان در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند. در این راستا سازمان بهزیستی با دستگاههای مسئول مکاتبه کرده و امید است که این افراد در اولویت قرار گیرند. 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مواردی از ابتلای معتادان به ویروس جهش یافته گزارش شده است؟ توضیح داد: خوشبختانه گزارشی که نسبت به ویروسهای جدید باشد، نداریم.

براتی سده در ادامه خاطرنشان کرد: در مرحله دستگیری معتادان متجاهر در طرح های نوروزی، در استان هرمزگان حدود ۱۵۰ نفر از معتادانی که دستگیر شده بودند، علائم بیماری داشتند که بلافاصله با هماهنگی دستگاههای مسئول اقدام و کنترل شد و فوتی و مرگ و میر نیز گزارش نشده است.

کد خبر 35507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =