در رسانه | هویت ۵۰ درصد بیماران روانی مقیم بهزیستی خراسان رضوی مجهول‌ است

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هویت حدود ۵۰ درصد از مددجویان دچار بیماری روانی مزمن که مقیم و زیر پوشش مستقیم بهزیستی این استان هستند مجهول و نامشخص است.

مسعود فیروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هزار و ۱۱۴ مددجوی دچار بیماری روانی مزمن هم‌ اینک ساکن ۱۰ مرکز توانبخشی سازمان بهزیستی در خراسان رضوی هستند. 

وی ادامه داد: ۵۰۳ نفر از این بیماران، فاقد سرپرست موثر بوده لذا بر اساس دستور قضایی به عنوان افراد مجهول‌الهویه مقیم مراکز بهزیستی شده اند و نگهداری می‌شوند. 

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: جمعیت کنونی بیماران مقیم در مراکز تحت نظارت این سازمان در استان افزون بر گنجایش اسمی مراکز توانبخشی است.

فیروزی افزود: این در حالی است که هم‌اینک ۱۰۰ نیازمند دیگر در نوبت پذیرش به عنوان بیمار روانی مزمن در مراکز توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند.

وی ادامه داد: تقاضای تاسیس ۲ مرکز توانبخشی جدید با گنجایش ۷۰ نفر در خراسان رضوی به سازمان مرکزی بهزیستی ارائه شده که در انتظار پاسخ برای اجراست. 

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای بیماران کم بضاعت دارای خانواده ۱۱ میلیون ریال و برای افراد مجهول یا بی‌سرپرست ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال ماهانه یارانه پرداخت می‌شود.

فیروزی افزود: مجموع یارانه پرداختی ماهانه برای مراکز بیماران روانی مزمن در استان ۱۲ میلیارد ریال است.

افزون بر۳۶۰ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی مددجوی سامان بهزیستی بوده و زیر پوشش اداره‌ کل این استان هستند. 

کد خبر 35422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد