در رسانه | غربالگری اضطراب کودکان در گلستان به صورت مجازی انجام می‌شود

معاون بهزیستی گلستان از آغاز به کار سامانه غربالگری اضطراب کودکان خبر داد و گفت: این غربالگری در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضور والدین و کودکان نیست.

مریم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  گرگان  با اشاره به آغاز فعالیت سامانه غربالگری اضطراب کودکان در استان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و لزوم ارائه خدمات الکترونیک این غربالگری در بستری فضای مجازی انجام می‌شود.

وی توضیح داد که والدین کودکان جامعه هدف باید با مراجعه به آدرس الکترونیکی Http://moshavereh.behzisti.gov.ir و وارد کردن تاریخ تولد و شماره ملی کودکان نسبت به پر کردن پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان ادامه داد: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته این غربالگری به صورت حضوری در مهدهای کودک اجرا می‌شد اما امسال به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مهدهای کودک سازمان بهزیستی اجرای غیر حضوری این طرح آغاز کرده است.

رضایی با بیان اینکه شایع‌ ترین اختلال دوران کودکی اضطراب است خاطرنشان کرد: در بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته و مانع تشخیص و مداخله به موقع می‌شود.

وی افزود: اختلال اضطراب کودکی پدیده‌ای گذرا نبوده و در صورت بی‌توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سو مصرف مواد مخدر می‌شود.

وی گفت: والدین باید توجه داشته باشد در صورت تداوم بیش از چهار هفته علائمی همچون دل‌درد، کابوس‌های شبانه و حالت تهوع کودک را به پزشک متخصص معرفی کنند تا در صورت تشخیص این پزشک به روانشناس معرفی شود.

رضایی اظهار داشت: با تشخیص بموقع و طراحی مداخله بهنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

کد خبر 35082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد