زاوه | کودک آزاری به روش‌های مختلف، شایع ترین آسیب شهرستان زاوه است

رئیس بهزیستی زاوه، از اعتیاد و وضعیت نابسامان اقتصادی اجتماعی را عوامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان برشمرد.

نازنین عجمیان گفت: مهم‌ترین عوامل بروز آسیب های اجتماعی در شهرستان زاوه ،شرایط فرهنگی، اقتصادی خاص و اعتیاد  والدین بوده و کارشناسان اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب ها به صورت مداوم در حال رصد و پیگیری عوامل بروز آسیب و رفع آنها هستند.

عجمیان با بیان اینکه کنترل و کاهش عوامل و زیرساخت‌های ایجاد آسیب در اختیار اورژانس اجتماعی نیست گفت: نتیجه آسیب شناسی حاکی از آن است که کودک آزاری به روش‌های مختلف، شایع ترین آسیب شهرستان زاوه بوده که اورژانس اجتماعی با حمایت دادستان شهرستان به طور شبانه روزی در حال مقابله، پیشگیری و آموزش خانواده ها  در این خصوص هستند.

رئیس بهزیستی زاوه همچنین گفت: آسیب های وارده بر کودکان، انواع گوناگونی همچون مسامحه و غفلت، آزار جسمی، محرومیت از تحصیل، محرومیت از امکانات و آزار روانی دارد و به صورت کتک کاری، منع از تحصیل، کودک همسری، فراهم نکردن نیاز های اولیه کودک و انواع آزارهای روانی بروز می‌کند.

عجمیان افزود: افرادی که اقدام به کودک آزاری می کنند غالبا اعتیاد به مواد مخدر دارند و متاسفانه این اعتیاد در بین تمام اعضای خانواده به صورت فراگیر وجود داشته  و همین امر حمایت  اورژانس اجتماعی از خانواده  را بسیار سخت تر می کند.

وی گفت: خانواده‌ها به دلیل ابتلا به اعتیاد کمترین همکاری را با کارشناسان اورژانس اجتماعی داشته و تقریبا هیچ اقدامی در جهت بهبود شرایط خود و فرزندان‌شان انجام نمی‌دهند.

عجمیان ادامه داد: یکی از حمایت های اورژانس اجتماعی در مورد کودکان، معرفی شخص امین به دادسرا جهت سرپرستی کودک است که  در برخی موارد خانواده پدری و مادری هم درگیر مسئله اعتیاد هستند و احتمال آزار مجدد کودک وجود دارد بنابراین چاره ای جز جداسازی کودک از خانواده نداریم.

نازنین عجمیان در پایان ضمن تشکر ویژه از حجت الاسلام رجبی دادستان شهرستان گفت ایشان بسیار پیگیر و دغدغه مند در زمینه آسیب های اجتماعی بوده و دلسوزانه جهت رفع هر گونه آسیب از نیروهای آورژانس اجتماعی حمایت می‌کند.

کد خبر 35080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد